در حال بارگذاری ...
مهدی شاه پیری:

رضایت مخاطبان از نمایش «آبجی» ... تئاتر عروسکی بزرگسال را جدی بگیریم

کارگردان نمایش «آبجی» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به واکنش مثبت تماشاگران پس از تماشای نمایش از مغفول ماندن آثار عروسکی ویژه بزرگسال در تئاتر ایران سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مهدی شاه پیری کارگردان نمایش «آبجی» با اشاره به بازخورد محتوای این اثر نمایشی در میان تماشاگران طی روزهای گذشته بیان کرد: خوشبختانه از زمانی که نمایش در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفته اغلب مخاطبان نمایش با اثر ارتباط خوبی برقرار کرده و پس از ترک تالار از اجرای چنین اثری ابراز رضایت می کردند. موضوعی که برای من بسیار جالب توجه و ارزشمند است که هم منتقدان و هم مخاطبان نظر تقریبا برابری درباره فضای کار داشتند.

وی ادامه داد: سبکی که در شیوه اجرا به کار برده ام سبکی است که بازیگران در طول اجرای کار نقش ثابتی ندارند و دائم درحال جا به جایی نقش ها هستند که این فضای چرخشی خوشبختانه توانسته با تماشاگر نیز ارتباط برقرار کند . به هر حال این شیوه برای من از همان ابتدا ریسک بزرگی بود که در کنار تصویرسازی های دیگر بتوانم فضای روایی نمایش را هدایت کنم و بسیار خوشحالم که با همت نویسنده و گروه اجرایی کار این فضا توانسته به درستی پیش روی مخاطب قرار گرفته و نمایشی را به او ارائه دهد که دارای تفاوت هایی نیز هست.

شاه پیری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: متاسفانه تئاتر عروسکی بزرگسال از جمله گونه های بسیار مهم و ارزشمند تئاتر عروسکی است که در کشورمان تا حدی مغفول و مهجور مانده است. به نوعی که وقتی با مخاطبان عمومی در این رابطه گفتگویی اتفاق می افتد آنها فکر می کنند تئاتر عروسکی همان آثاری هستند که یا در حوزه کودک و نوجوان به مخاطب ارائه شده و یا همان کارهایی هستند که ما هر روز در تلویزیون مشاهده می کنیم. در حالیکه اصلا اینطور نیست و عروسک قابلیت های فراوانی دارد که می توانیم از آن در بیان عمیق ترین مفاهیم انسانی و اجتماعی استفاده کنیم.

 کارگردان نمایش «آبجی» تاکید کرد: طی سال های گذشته که با گروه خانم صبری فعالیت هایی را در حوزه تئاتر عروسکی انجام دادم، از این کارگردان مطرح تئاتر نکات بسیار ارزشمندی را پیرامون تئاتر عروسکی آموختم . من در این فضا بود که آموختم عروسک قابلیت هایی دارد که در بسیاری از موارد می تواند به کمک بازیگر بیاید و محدودیت های صحنه ای را از بین ببرد. به هر حال امیدوارم از این پس فضا به گونه ای فراهم شود که آثار نمایشی عروسکی ویژه بزرگسال مجال بیشتری برای به صحنه بردن داشته باشند.

نمایش «آبجی» نوشته فرهاد امینی، کارگردانی مهدی شاه پیری و بازی  مینو ملکی، نسیم تاجی، مهرنوش بلمه، کتایون رزم حسینی، داریوش فائزی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

علاقه مندان و تماشاگران می توانند برای آگاهی از تازه ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com مراجعه کنند.




نظرات کاربران