در حال بارگذاری ...
نگاهی به زمان بندی اجرای نمایش های روز چهارم

«هملت» آلمانی در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود

بیش از ۳۹ اجرا در بخش های مختلف سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان تماشاکران این دوره از جشنواره در تالارهای شهر تهران خواهد بود.

سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، چهارمین روز خود را با دو نمایش «منزل به منزل» و «ریموت تهران» آغاز کرده است.
 امروز 1 بهمن ماه، منزل به منزل در باغ کتاب چهارمین اجرای خود را ساعت 10 پشت سر می‌گذارد و ریموت تهران محصول کمپانی «ریمینی پروتکل» از کشور آلمان، به عنوان یک نمایش (پرفورمنس‌آرت) محیطی در مسیر پارک شفق به چهارراه ولیعصر ساعت 10 صبح سومین اجرای خود را به نمایش می گذارد.

در اولین روز از بهمن ماه، تالار وحدت با یک اثر آلمانی در سی و ششمین دوره از جشنواره آغاز به کار می کند؛ «پکیج» به کارگردانی شوساکو تاکئوچی از آلمان در ساعت 21.
سالن‌های دولتی در اختیار جشنواره با نمایش‌های مختلفی میزبان مخاطبان است؛ نمایش «هملت» به کارگردانی کریستوفر روپینگ از آلمان ساعت 19 در سالن اصلی تئاترشهر، نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به کارگردانی ایوب آقاخانی ساعت 18 و 20:30 در تالار چهارسو، «جزا» به کارگردانی مهربان علی اکبر زاده از آذربایجان ساعت 16 و 18:30 در تالار سایه و «یو+263اف» به کارگردانی پریسا میرعلی که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی ست، ساعت 16:30 و 19 در تالار قشقایی و «رختشویی خانه مفاخر» نمایشی از جاسم هیندی فرانسوی ساعت 15 و 17:30 در پلاتو اجرا این مجموعه تئاتری اجرا می‌شوند. «شاه لیرک»به کارگردانی افق ایرجی از اراک ساعت 16 و 19 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود. تالار هنر در دو سانس 16:30 و 19:30 میزبان «تهران زیر بال فرشتگان» اکبر صمدنیا از رشت می شود و این تالار، با این نمایش، کار خود را در جشنواره آغاز می کند. هم چنین تئاتر مولوی میزبان نمایش «کارخانگی» اثر نرگس بهروزیان است که ساعت 16 و 18 اجرا می شود.

«و چند داستان دیگر» به کارگردانی پیام لاریان ساعت 18 و 21 در سالن سمندریان و «دهن گنده» به کارگردانی والنتاین دایننس که کاری از بلژیک است ساعت 20 در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. «مجلس مختلف خوانی» کاری از مرتضی جلیل دوست ساعت 17:30 و 19:30 در خانه هنرمندان به صحنه می رود. «1978» به کارگردانی محمد شجاعی از بابل ساعت 17 و 20 در تالار حافظ اجرا می شود.

تمرین-اجرا

این بخش با هدف توجه و تاکید بر تمرین و پژوهش های اجرایی، افزون بر بخش های رسمی و اصلی و بر اساس پیشنهادنامه های دریافتی، بخشی را با عنوان (try out )تمرین اجرا (با حضور 10 گروه جوان برگزار میکند. این گروه ها با حمایت سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در برنامه این دوره از جشنواره قرار گرفته اند. تمرین-اجراها ارائه هایی هستند که پیش از نمایش عمومی اثر یا در تکمیل اجراهای اولیه و به منظور رفع مشکلات و دستیابی به مراحلی از تولید که در روند تمرین میسر نبوده است، انجام می شود. یکی از اهداف تمرین-اجرا، بازنگری و تدوین نهایی اثر پیش از در معرض نقد و دید
عموم قرار گرفتن از طریق دریافت واکنش از تماشاگرانِ تمرین-اجراست. با این حال که تجربه های صورت گرفته در تمرین- اجرا ممکن است ترکیبی از تشریح پروسه، ارائه ی پاره هایی از یک فرآیند یا لحظاتی از ساخت و ساز تمرین باشد؛ ممکن است خود به عنوان یک «اجرا» قابل بررسی و مطالعه بوده و جذابیت های ویژه خود را داشته باشد.

در این بخش «{اسپینوزا}، {دیگران} و {اما} » به کارگردانی محمدرضا علی اکبری که جستجویی برتنانگی فلسفه در اجرا ؛ ساعت 11 و 15 در تئاتر آفتاب به صحنه می رود.

بخش به علاوه فجر

نمایش های  «صالحان» از حجت الله کشاورز و مهران ایرانی ساعت 19:30 در تماشاخانه ارغنون، «تیمون آتنی» از مهدی رضایی ساعت 21 در تماشاخانه ارغنون، «بیست متری(جوادیه)» ساعت 21 در تئاتر باران، «سیم و سرمه» از روزبه حسینی ساعت 18 و 20 در تماشاخانه دا، «ستاره شناس» مسعود صالحی ساعت 19 در تماشاخانه سه نقطه، «سنزا به ایتالیایی یعنی...» ماندانا جباری ساعت 20:30 در تماشاخانه سه نقطه،‌ «بیگانه خوران» حامد رحیمی نصر ساعت 20 در تماشاخانه شانو، «کاکل زری گوهر» مهشید حسینیان ساعت 19:30 در تماشاخانه فانوس،‌ «یک خاکستری کم رنگ»، «صدای پا» به کارگردانی شاهین چگینی و «آن هنگام و کوارتت ۱+۲» ساعت 18:30 در تماشاخانه مشایخی و «تابوت سعادت» از عرفان کوهستانی ساعت 16 و 18 در تماشاخانه همای سعادت اجرا می شوند.

نمایش‌های خارج از صحنه
نمایش محیطی «شهرهای نامرئی» تولید کمپانی ایتالیایی «پاتلچ» از امروز تا 2 بهمن در باغ موزه قصر ساعت 21 میزبان مخاطبان خواهد بود. این نمایش از سال 1991 در بسیاری از شهرهای جهان اجرا شده است.
«داد درد دارد» عبید رستمی از سنندج، ساعت 11 در باغ کتاب و 16:30 در محوطه خانه هنرمندان اجرا می‌شود. «آخرین مرزهای ایجاد اشتغال» سوران حسینی ساعت 16:30 در محوطه تئاترشهر، «کتو» آندریا نوشاد  ساعت 20 در محوطه تئاترشهر، «موسیای آسیایی» حامد مهریزی زاده ساعت 18:30 در محوطه تئاتر شهر، «ویروس» سعید خیراللهی ساعت 17:45 در محوطه تئاترشهر، «فرار از زندان» فرامرز قلیچ خانی ساعت 16 در محوطه خانه هنرمندان اجرا می‌شوند. «نادیدنی یا هرطور شما دوست دارید» کاری از جعفر حجازی ساعت 16، «مرگ قطعی ست» آیر کلر ساعت 16 و 18 و  «بعد از اتفاق» پویان باقرزاده ساعت 20:30  و در عمارت روبرو اجرا می‌شوند.

برنامه‌های فرا اجرایی

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در اقدامی نو، برای نخستین بار پنل‌هایی را در برنامه جشنواره طراحی کرده است که در آنها هنرمندان و کارگردانان مطرح و صاحب‌نظر تئاتر جهان، ‌تجربیات و اندیشه خود را درباره هنر و تئاتر با هنرمندان و هنرجویان ایرانی به اشتراک می‌گذارند. اول بهمن  هاینر گابلز آلمانی همراه با رضا سرور و استوارت دنیسون با مترجمی کیوان سررشته و با موضوع «پلی فونی در تئاتر و جایگاه صدا»  ساعت 17 تا 20 در سالن شهناز خانه هنرمندان به گفت و گو می نشینند.

حضور در این پنل‌ها آزاد و رایگان است. برنامه برگزاری این بخش جانبی جشنواره در جدول زیر آمده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09351617954 جشنواره تماس بگیرید.

 

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  به دبیری فرهاد مهندس‌پور، تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران