در حال بارگذاری ...
احمد ایرانی خواه:

«کارد، ترنج، زلیخا» از عشق می گوید ؛ طراحی یک تراژدی مدرن

کارگردان نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» همزمان با اجرای این اثر نمایشی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، کارگردان نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، با انتشار یادداشتی از انگیزه ها و دغدغه های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی سخن گفت.

در یادداشت احمد ایرانی خواه آمده است:

« تئاتر کارد ، ترنج ، زلیخا وضعیت زیباشناختی است که با ویژگی های یک تراژدی مدرن طراحی شده و این وضعیت، هم در ساختار نمایشنامه ، هم در شکل اجرایی با عاطفه زیباشناختی زمان امروز، درآمیخته - چراکه جوهر تراژدی ، به یاری دو نیروی متضاد ترس و شفقت ، انسان را وامی دارد ، لحظاتی فارغ از موضوعات نفس گیر روزمره، عمیق بیاندیشد.

از ویژگی های این اثر، می توان به زبان متفاوت نمایشنامه و بازیگران بسیار برجسته و توانمند، اشاره کرد. بازیگرانی که به راستی ، نمونه کامل یک بازیگر حرفه ای تئاتر را به نمایش می گذارند ، آن هم در زمانه ای که به نظر می رسد در برخی آثار، بازیگری تئاتر به قهقراء رفته و افرادی با راه رفتن روی صحنه خود را بازیگر حرفه ای تئاتر می دانند!

حاصل شش ساعت تمرین روزانه در مدت پنج ماه، و نگارش نمایشنامه در طی تمرین ، تحقق اجرای کارد ترنج، زلیخا است. تلاش شد از همه امکانات حرفه ای آنگونه که در توان و اختیار گروه بود به بهترین شکل ممکن ، استفاده شود. صمیمانه از تک تک عزیزانی که با سعه صدر  و همدلی ، کنارمان ماندند سپاسگزارم. «کارد ، ترنج ، زلیخا» از عشق سخن می گوید ، امید که بتوانیم پیوند دهنده دل و جان فرهیختگان و هنردوستانی باشیم که به تماشای این اثر می نشینند، چراکه اندیشمند بزرگ ، افلاطون به درستی می گوید: عشق پیونددهنده همه ی جهان است. احمد ایرانی خواه»

نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» به نویسندگی ملیحه مرادی جعفری ، کارگردانی احمد ایرانی خواه و بازی هدی نوری زاده، میثم جهانگیری، امین اکبری نسب، علی آسترکی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   و کانال تلگرام Theatershahr@ مراجعه کنید.




نظرات کاربران