در حال بارگذاری ...
مهدی پاشایی:

«سس توت فرنگی» جنگ شادی نیست ؛ دعوت برای یک اجرای به روز شده

کارگردان نمایش «سس توت فرنگی» معتقد است این اثر نمایشی تلاشی برای انعکاس دغدغه های به روز جامعه ایرانی روی صحنه تئاتر است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مهدی پاشایی کارگردان نمایش «سس توت فرنگی» که این روزها در تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به دغدغه های و انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی توضیح داد: خوشبختانه از روزی که نمایش «سس توت فرنگی» در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته اغلب تماشاگران چه آنهایی که مخاطبان همیشگی سالن های تئاتر بوده  و چه آنهایی که مخاطبان عام این عرصه محسوب می شوند توانسته اند با نمایش ارتباط خوبی برقرار کنند و این باعث خوشحالی ماست که چنین رویکردی در حوزه مخاطبان کارِ ما قرار گرفته است.

وی افزود: طی این سالها مقوله بازیگری در تئاتر نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده و اغلب کارشناسان و اهالی فن معتقدند آنچه یک بازیگر باید روی صحنه پیش روی مخاطب قرار دهد، زندگی روی صحنه بدون اغراق است موضوعی که باید آن را به دیگر عناصر نمایشی تعمیم داده و فضا را به سمتی هدایت کرد نمایشنامه نویسی نیز عین نگارش زندگی باشد. این گرایش در نمایش «سس توت فرنگی» هم وجود داشت و ما تلاش کردیم در حوزه نمایشنامه نویسی در کنار بازیگری توجه زیادی داشته باشیم که خوشبختانه ترکیب این دو توانسته فضای خوبی را روی صحنه خلق کند.

پاشایی تصریح کرد: آنچه من در به صحنه بردن یک اثر نمایشی به آن فکر می کنم به هیچ عنوان اجرا و کارگردانی جّنگ شادی نیست. من و گروه اجرایی نمایش فقط به این فکر می کنیم تا صحنه نمایش در قالب یک چارچوب کوچک از جامعه خودمان دغدغه هایی را مطرح کند که متناسب با شرایط روز ماست. به همین جهت از همه تماشاگرانی که هنوز موفق به تماشای اجرا نشده اند، دعوت می کنم به دیدن نمایش ما بیایند و مطمئن باشند که از دیدن آن پشیمان نخواهند شد.

کارگردان نمایش «سس توت فرنگی» در بخش پایانی صحبت های خود اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در این چند روز گذشته از اجرای نمایش مهمانان ویژه و حتی تماشاگران در کامنت های خود ما را از لطفشان دریغ نکرده و از کار حمایت کردند. این حمایت نشات گرفته تلاش تمام گروه اجرایی و بازیگران ارزشمندی است که لحظات بسیار خوبی را روی صحنه خلق کردند.

نمایش «سُس توت فرنگی» به نویسندگی سپیده فلاح فرد، کارگردانی مهدی پاشایی و بازی سهیل برخورداری، سمیرا حسن پور، مهدی زمین پرداز، سحر صباغ سرشت، منصور عربی، پرستو علیزاده، علیرضا مهران هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه کنید.

 




نظرات کاربران