در حال بارگذاری ...
هر روز در محوطه تئاتر شهر برگزار می شود

پاتوقی شاد میراث فرهنگی‌ برای کودکان در جشنواره نمایش عروسکی

پاتوق «من حافظ کوچک میراث فرهنگی‌ام» از یکم الی هفتم شهریورماه هر روز در پارک دانشجو برگزار می‌شود

در حاشیه این دوره از جشنواره؛ گروه باستان‌شناسی برای کودکان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران «هماتا» پاتوق کودک با عنوان «من حافظ کوچک میراث فرهنگی‌ام» را در راستای شناساندن شاخص‌های میراث فرهنگی به کودکان برگزار می‌کند.
هماتا واژه‌ای از ایران باستان و به معنی مادر مشترک است به این معنی که همه ما یک مادر مشترک داریم و آن ایران است.
این پاتوق از یکم الی هفتم شهریورماه و هم‌زمان با برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی از ساعت 18 الی 20 در مکان این پاتوق واقع در چهار راه ولیعصر، پارک دانشجو، جنب محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر روز، هفت کارگاه در این ایام برگزار می‌شوند که عبارتند از:
«درخت زندگی» سحر لیلیون، «صورتک‌های بازیگوش» زهرا رسولی، «نقاشی سرزمین هزار رنگ» زهرا عبداللهی، «نوشتن خلاق خط میخی» الهام محمدی، «گریم هخامنشی» سروش رازی،‌ «غارنشینی» مهرآذین بشیری‌راد و «سفال‌گری» آزاده کیقبادی.
البته این کارگاه‌ها تنها برنامه پاتوق امسال نیست. در این دوره از جشنواره شش نمایش مختص مخاطب کودک که در بخش فضای باز جشنواره حضور دارند، در پاتوق هم اجرا می‌شوند. نکته جذاب اجرای نمایش‌ها در پاتوق کودک این است که آثار تنها برای کودکان اجرا می‌شوند و همین مساله سبب می‌شود کودکان راحت‌تر نمایش را ببینند.
هر کدام از شش نمایش «که چی بشه؟» کار گروهی دانش‌آموزی، مربی نسیم یاقوتی و فرناز جهانبانی، رقص محلی «کاسه‌گردان» به کارگردانی مهدی حبیبی، «آواهای سرزمین مادری‌» به کارگردانی داوود بختیاری، «راز گل سرخ» به کارگردانی علیرضا ناصحی، نقالی فهیمه باروتچی و نمایش خیمه‌شب‌بازی «بارگاه سلیم خان» با نویسندگی و کارگردانی مشترک شهرزاد مبرهن و سیاوش ستاری، در یکی از روزهای جشنواره در پاتوق اجرا می‌شوند.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد. شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه 31 مرداد ماه از ساعت 17 تا 20 در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد (بوستان آب و آتش) برگزار می‌شود و همه افراد و خانواده‌ها از طیف‌های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت شده‌اند. تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است. همچنین سایت جشنواره نمایش عروسکی به نشانی اینترنتیtehranmobarak.com  دربردارنده جزییات برگزاری این رویداد هنری است.




نظرات کاربران