در حال بارگذاری ...
امیر آتشانی

بعد از ۱۰ سال به خانه خود بازگشته‌ام ؛ «خنجره‌ها» با تفکری جدید

نمایش «خنجره‌ها» به صورت رسمی اجرای خود را از ۱۸ شهریورماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است که در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰ به صحنه می‌رود.

امیر آتشانی کارگردان نمایش «خنجره‌ها» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت:  این نمایش قبلا در سال ۸۷ نیز به صحنه رفته بود که در واقع به نوعی بعد از این نمایش من از تئاترشهر جدا شدم و حالا بعد از ۱۰ سال دوری از صحنه تئاتر مجددا با اجرای همین نمایش به خانه خودم بازگشته‌ام. «خنجره‌ها» را البته با تفکر تازه‌ای به صحنه آورده‌ام. شاکله و ساختار اصلی کار تغییری نکرده ولی با توجه به گذشت ۱۰ سال از اجرای قبلی و مشکلات و ناملایماتی که من از سرگذراندم و تغییر سن و زاویه دید؛ کار نیز دچار تغییراتی شده است.

آتشانی درباره داستان نمایش توضیح داد: مش کاظم یک اولیاء خوان تعزیه است که بعد از سال‌ها نخواندن به دلیل نامهربانی‌هایی که از اطرافیان و دوستانش دیده است در کارگاه کفاشی خود مشغول به کار است و تنها صندوقچه‌ای از خاطرات تعزیه‌اش را در گوشه کارگاه نگاه داشته است. او دیگر علاقه‌ای به اجرای تعزیه ندارد ولی بزرگان محل واسطه می‌شوند تا او بعد از ۱۰ سال دوری دوباره به شبیه‌خوانی بپردازد اما مش کاظم به دلیل لطمه‌ای که در طول این سال‌ها از برادر زنش که شمرخوان بوده، خورده است شرط می‌گذارد که در صورتی بازمی‌گردد که این بار اشقیاء خوان باشد و به جای شمر بخواند...

بازیگر نمایش «خر از دست رفته» یادآور شد: ساختار نمایش «خنجره‌ها» یک مونودرام اجتماعی است و زندگی روزمره مردم امروز و امثال امیر آتشانی‌ها را به تصویر می‌کشد. در نمایش که خودم تنها بازیگر آن هستم از المان‌های تعزیه استفاده شده و تلاش دارد این نکته را به مخاطبان متذکر شود که همدیگر را در ناملایمات و ملایمات دوست داشته باشند و پشت یکدیگر باشند.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: خوشحالم که مسئولان به من این فرصت را دادند که بعد از ۱۰ سال دوباره به تئاتر بازگردم و مجددا روی صحنه بروم چون هنرمند با ارایه هنرش است که زنده می ماند و باید اجازه حرف زدن پیدا کند.

منبع : مهر




نظرات کاربران