در حال بارگذاری ...
مهدی صباغی :

«لانه خرگوش» اثری انسانی است - بازی‌ واقع گرا در دکوری مینیمالیستی

کارگردان «لانه خرگوش» با اشاره به ویژگی‌های این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش اثری انسانی است که قابلیت اجرا در هر مقطع زمانی را دارد.

مهدی صباغی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «لانه خرگوش» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارد در این باره گفت: خوشبختانه با وجود تعطیلاتی که در طول اجرای نمایش با آن روبرو شدیم استقبال از کار رضایت بخش بوده است و از بازخوردهای تماشاگران و منتقدان و هنرمندانی هم که نمایش را دیده اند، رضایت دارم.

وی درباره دلایل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا توضیح داد: این اثر نمایشی را که نوشته دیوید لیندزی ابر است حدوداً ۱۰ سال قبل همزمان با ترجمه متن در ایران خواندم و به آن علاقه مند شدم. در آن دوره این اثر به دلیل دریافت جایزه پولیتزر و فیلمی که با بازی نیکول کیدمن از روی آن ساخته شده بود، خیلی معروف بود و از آنجا که جای کار زیادی برای بازیگران دارد بسیاری علاقه مند بودند که در آن بازی کنند.

صباغی ادامه داد: این نمایش جای کار بسیاری دارد و از این قابلیت برخوردار است که در هر زمان و مکانی به صحنه برود چون اثری جهان شمول و انسانی است و علاقه خود من هم به مسایل اجتماعی و خانوادگی زیاد است از همین رو علاقه مند به اجرای این اثر نمایشی شدم. از آنجا که من بیشتر در حوزه بازیگری فعال هستم انتخاب متنی که ظرفیت زیادی برای بازی داشته باشد برایم اهمیت زیادی داشت.

این بازیگر در پایان درباره ویژگی‌های این نمایش عنوان کرد: «لانه خرگوش» درباره زن و مردی است که بچه ۴ ساله خود را در حادثه‌ای از دست می‌دهند و اکنون با مشکلات روحی ناشی از آن دست و پنجره نرم می کنند که در این میان زن وضعیت روانی وخیم‌تری دارد. در اجرا تلاش کردیم در زمینه بازی‌ها به سمت واقع گرایی برویم اما در طراحی صحنه و دکور مینیمال عمل کرده و از دکور کم حجم و آکسسواری اندک برای اجرا بهره بردیم. همچنین در این نمایش با مخاطبان قراردادهایی می‌گذاریم که براساس آن کدها، ظرفیت هایی را در نمایش ایجاد می‌کنیم.

معصومه رحمانی، شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی، مهدیه کوهستان، مانی رحمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۲۴ خردادماه ساعت ۲۰:۴۵ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.




نظرات کاربران