در حال بارگذاری ...
در سن 68 سالگی؛

رحمت‌الله محرابی نویسنده و کارگردان تئاتر درگذشت

رحمت الله محرابی نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر، در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست.

رحمت‌الله محرابی نویسنده، کارگردان تئاتر و یکی از تهیه‌کنندگان قدیمی سینما پس از  چند سالی مبارزه با بیماری قلبی، در سن 68 سالگی چشم از جهان فروبست.

رحمت الله محرابی متولد 1332 و فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات دراماتیک بود. او علاوه بر تالیفاتی که در عرصه تئاتر از خود بجای گذاشت، یکی از مدیران شناخته شده عرصه فرهنگ و هنر بود و طی سال‌ها حضور خود منشاء خدمات بسیاری در این عرصه بود.

زنده‌یاد محرابی در طول سال‌ها فعالیت خود در عرصه فرهنگ و هنر، دبیری جشنواره‌های مهمی همچون؛ جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی تربیتی رشد، جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌ای، مدیرکل دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیریت شبکه اطلاع‌رسانی رشد و دبیری شورای هنری وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت. مدیریت مجموعه فرهنگی سینمای آزادی و قائم‌مقامی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دیگر مسئولیت های زنده یاد محرابی بود.

از جمله آثار مکتوب رحمت الله محرابی در عرصه تئاتر می‌توان به نگارش نمایشنامه «دشت خون» و کتاب «آموزش تئاتر» (ویژه مربیان) اشاره کرد.

این هنرمند فقید در عرصه سینما نیز در مقام تهیه کننده فعالیت داشت و از جمله آثار مطرح او می توان به فیلم‌های سینمایی «روی خط صفر» و «آخرین نقش» اشاره کرد.




نظرات کاربران