در حال بارگذاری ...
خوشحالی کارگردان نمایش تن‌ها از بازگشایی تئاتر

خدا را شکر دیگر تمرین‌مان تلخ نیست!

کارگردان نمایش «تن‌ها» که اجرایش به دلیل اوج‌گیری کرونای دلتا تعطیل شده بود، می‌گوید: مدتی پیش تمرین نمایش را به صورت خیلی محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردیم ولی تمرین تلخی بود چون نمی‌دانستیم چه زمانی اجرای‌مان را از سر می‌گیریم.

علیرضا معروفی مشغول اجرای نمایش «تن‌ها» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر بود که اجرای آن، بعد از 5 شب به دلیل اوج‌گیری کرونای دلتا و تعطیلی سالن‌های دولتی تئاتر، متوقف شد.

 حالا که مرکز هنرهای نمایشی به صورت رسمی اعلام کرده سالن‌های نمایشی از فردا، 28 شهریور ماه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، گروه اجرایی این نمایش مشغول آماده‌سازی کار خود هستند تا در اولین فرصت روی صحنه بروند هرچند هنوز تاریخ دقیق از سر گیری اجرای خود را نمی‌دانند.

معروفی در گفتگو با ایسنا توضیحاتی درباره این دوره تعطیلی بیان و ابراز امیدواری می‌کند پیش از شروع اجرای دوباره، اعضای گروهش که عموما جوان هستند و هنرکارت ندارند، بتوانند واکسن دریافت کنند.

این کارگردان می‌گوید: از همین امروز و فردا تمرین‌مان را شروع می‌کنیم. البته در این مدت هفته‌ای یکی دو بار تمرین کردیم تا فضا، دیالوگ‌ها و میزانسن‌های نمایش از یاد بازیگران نرود ولی تمرین تلخی بود چون دورنمایی برای اجرای دوباره نداشتیم و حالا خوشحالیم که بار دیگر نمایش‌مان را روی صحنه می‌بریم. البته هنوز نمی‌توانیم تاریخ دقیقی برای اجرای کار مشخص کنیم چون به هر حال هم تابع تئاتر شهر هستیم و هم اینکه باید فرصتی برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی داشته باشیم تا کارمان با کیفیت قابل قبولی روی صحنه برود.

او ادامه می‌دهد: در این مدت دو تن از بازیگران گروه تغییر کردند چون یکی از آنان برای حضور در یک سریال قرارداد داشت و دیگری هم بعد از طولانی شدن تعطیلی، نتوانست در گروه بماند.

معروفی با ابراز تاسف از اینکه تعطیلات، همیشه گریبان تئاتر آن هم تئاتر دولتی را می‌گیرد، یادآوری می‌کند: اجرای نمایش ما بعد از 5 شب متوقف شد آن هم در شرایطی که تمام ظرفیت مجاز سالن پر می‌شد. متاسفانه همیشه اولین جایی که تعطیل می‌شود تئاتر است، بویژه تئاتر دولتی که عموما فکر و اندیشه‌ای هم دارد. در این مدت تمام مشاغل باز بودند در حالیکه پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر بسیار بیشتر از مکان‌هایی مانند مترو، آرایشگاه، کافه و ... رعایت می‌شود.

این کارگردان ابراز امیدواری می‌کند که مسئولان راه چاره‌ای بیندیشند تا تئاتر از تعطیلات پی در پی مصون بماند.

او درباره واکسیناسیون گروه اجرایی خود نیز توضیح می‌دهد: خودم نوبت واکسن نوبت اولم را زده‌ام چون هنرکارت دارم ولی اعضای گروهم هنرکارت ندارند و هنوز واکسن نزده‌اند. می‌دانم که مدیریت تئاتر پیگیر واکسینه کردن گروه‌هایی است که مشغول تمرین یا اجرا هستند ولی هنوز این پیگیری به نتیجه نرسیده با این حال امیدوارم همه اعضای گروهم هر چه زودتر واکسن دریافت کنند که با آرامش بیشتری اجرایمان را از سر بگیریم.

نمایش «تن‌ها» روایتگر هشت اسیر جنگی است که در سلولی به ابعاد یک متر در یک متر به سر می‌برند.

این نمایش سال گذشته جزو برگزیدگان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت بود و در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر هم جایزه طراحی لباس را دریافت کرد.

نمایش «تن‌ها» به زودی اجرای خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر از سر می‌گیرد و جزییات اجرای آن مشخص خواهد شد.

 




نظرات کاربران