در حال بارگذاری ...
در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر؛

اجرای عمومی سه نمایش در تئاتر شهربه پایان رسید
میزبانی از 33 اثر نمایشی در تئاتر فجر

اجرای عمومی نمایش های «بانوی محبوب من»، «پنگوئن های افسرده» و «لیلیت» در حالی به اجرای خود در تئاتر شهر پایان دادند که تالارهای مختلف این مجموعه از روز هفدهم بهمن میزبان آثار به صحنه رفته در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجرخواهند بود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، اجرای عمومی سه نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب ادینه در تالار اصلی، «پنگوئن های افسرده» به کارگردانی محمدمیرعلی اکبری در تالار قشقایی و «لیلیت» به کارگردانی محمدرضا شاه مردی در تالار سایه طی روزهای پنجشنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم بهمن ماه به پایان رسید.

براساس این گزارش تمامی  تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر از روز یکشنبه هفدهم تا روز سه شنبه بیست و ششم بهمن ماه میزبان آثارنمایشی به صحنه رفته در چارچوب چهلمین جشنواره تئاتر فجر در بخش های مختلف خواهند بود. این در حالی است که برنامه آینده تالارهای نمایشی این مجموعه در ایام بعد از برگزاری جشنواره نیز به زودی اعلام خواهد شد.

طبق برنامه ارائه شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش های «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه، «هملربیژنی» به کارگردانی آژمان بیژنی نسب از فسا، «مرثیه ای در قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به کارگردانی مجتبی رستمی فر از اهواز، «به اندازه یک نفس» به کارگردانی سمیرگولاموف از کشور اذربایجان و «الزمکان» به کارگردانی عبدالصمد صدوخی از کشور الجزایر طی ایام برگزاری جشنواره در تالار اصلی به صحنه می روند.

نمایش  های «احتمالات» به کارگردانی علی شمس از تهران، «آسانسورنداره» به کارگردانی لبخند بدیعی از تهران، «آرش، شهرسوخته، بخش طبی 4» به کارگردانی فردوس حاجیان از تهران، «صامت» به کارگردانی امیربهاوراکبرپور دهکردی از تهران، «وقتی همه چیز تمام می شود سقوط می کنیم» به کارگردانی ع.الجروف و س.عبدالحسین از ایران و عراق، «به هیچ کس هیچی نگو» به کارگردانی کامران شهلایی از تهران، «ساختن» به کارگردانی مصطفی ذره پرور از تهران، «بابا ادم» به کارگردانی لیلی عاج از تهران و «اتاق» به کارگردانی مرحوم ساشا کشوادی  هم در تالار چهارسو میزبان مخاطبان تئاتر هستند.

در تالار سایه نیز نمایش های«رز آبی» به کارگردانی احمد ارجمندی، «مصریه» به کارگردانی اکبرآیین از یاسوج، «همه برادران من»به کارگردانی داودپارسا از گچساران، «تابوت» به کارگردانی سناتور حسیمی از ایران و افغانستان، «قندخون» به کارگردانی لیلی عاج از تهران، «دخترخجالتی» به کارگردانی جنت سلیم آوا از کشور آذربایجان، «بهشت حکیم الله» به کارگردانی مرجان قاسمی از ایلام و «بی خواه» به کارگردانی سعید هاشمی پور از تهران پذیرای تماشاگران خواهند بود.

تالار قشقایی مجموعه هم طی ایام برگزاری جشنواره میزبان نمایش های «لاوستوری» به کارگردانی زری اماد از تهران، «بعضی ها رو باید از دور دوست داشت» به کارگردانی علی بابایی از کرج، «تختی در اتاق 23 هتل آتلانتیک» به کارگردانی تینو صالحی از تهران، «پاستیل زرد» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر از تهران، «زندگی سگ مرده» به کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین ، «مانستر» به کارگردانی کوروش شاهونه از تهران، «کل» به کارگردانی مصطفی محمدی دوست از فارسان، «رگال» به کارگردانی آ.ندافی و س. یوسفی از یزد، «داستان باغ وحش» به کارگردانی مهدی پاشایی از تهران خواهد بود.

در بخش «دیگرگونه های اجرایی» نیز نمایش های «خود» به کارگردانی حسین قاسمی از تهران در پلاتو تمرین شماره دو و «ربیع الاول» به کارگردانی الهام ابنی از تهران در کارگاه نمایش ، «شماره 3» به کارگردانی نیلوفر صمدی از تهران در سالن انتظار تالار اصلی میزبان مخاطبان خواهند بود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه در مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر، تالار حافظ ، برج آزادی، محوطه تئاتر شهر و محوطه خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.




نظرات کاربران