در حال بارگذاری ...
در آخرین روزاجراها صورت گرفت؛

یک خداحافظی باشکوه با مرد مهربان صحنه های تئاتر شهر

آیین نکوداشت بهزاد خلخالی از هنرمندان و مدیران باسابقه واحد صحنه تئاتر شهر که طی روزهای اخیر به افتخار بازنشستگی نائل آمده، بعدازظهر روز دوشنبه بیست و سوم اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیریت و کارکنان مجموعه در تالار قشقایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، آیین نکوداشت بهزاد خلخالی از هنرمندان و مدیران با سابقه واحد صحنه تئاتر شهر که از سال 1369 در این مجموعه حضور فعالی داشته  و طی روزهای اخیر به افتخار بازنشستگی نائل آمد، بعد از ظهر روز دوشنبه بیست و سوم اسفند ماه 1400 با حضور هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر، ابراهیم گله دارزاده رییس تئاتر شهر و کارکنان واحدهای مختلف مجموعه در تالار قشقایی برگزار شد.

این خداحافظی رسمی باید روی صحنه اتفاق می افتاد

ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر در این برنامه گفت: طی روزهای گذشته تصمیم بر این بود که مانند برنامه های نکوداشت شرایطی برای برگزاری مراسم در تالار مشاهیر فراهم شود ، اما بنده پیشنهاد دادم برای هنرمند و کارمندی که 30 سال روی صحنه به خدمتگزاری صادقانه مشغول بوده، پس بهتر است مراسم خداحافظی رسمی اش هم روی صحنه ای باشد که نزدیک به سه دهه در آن حضور جدی و فعالی داشته است .ازاین جهت تصمیم گرفتیم با همراهی شما عزیزان و گروه اجرایی نمایش «ترقب» در تالار قشقتیی میزبان بهزاد خلخالی بزرگوار و شما همکاران باشیم.

وی درتجلیل از خدمات و فعالیت های ارزشمند بهزاد خلخالی که طی سال های گذشته مدیریت واحد صحنه مجموعه تئاتر شهر را به عهده داشته گفت: به اعتقاد من امثال هنرمندان و عزیزانی چون بهزاد خلخالی افرادی هستند که عمر خود را برای خلق جهانی صرف کردند که در متون و نمایشنامه ها برای اجرای در صحنه نوشته شده اند. این آفرینش یک آفرینش اصیل است که اول حال هنرمند و بعد حال مخاطب را خوب می کند. کاری که بهزاد خلخالی و همکارانش روی صحنه انجام می دهند، تکثیرآگاهی و شرکت در هنر به عنوان بهترین فرآیند عالم است که شما عزیزان همکار هم در آن سهیم هستید. 

رییس مجموعه تئاتر شهر افزود: امروز که بنده برای تجلیل از بهزاد خلخالی پیش روی شما قرار گرفتم، قدردانی از سوی یک شخصیت حقوقی است وگرنه سایر همکارانی که در این برنامه حضور دارند از من برای سخنرانی شایسته تر هستند و من فقط به عنوان رییس مجموعه تئاتر شهر وظیفه خود دانستم که از زحمات این همکار پیشکسوت قدردانی کنم. به هرحال بنده و همکارانم به درستی شاهد بودیم که بهزاد خلخالی در این مدت با چه دلسوزی در حوزه اجرای دکور آثار نمایشی تلاش فراوانی را انجام می دهد و من باید از او به واسطه این حضور موثر قدردانی کنم و امیدوار باشم که از این پس نیز بتوانیم از راهنمایی ها و مشاوره هایش در حوزه طراحی صحنه استفاده کنیم.

قدردانی از تلاش هایی که هیچ وقت دیده نمی شوند

هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان هم که در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از تلاش های سی ساله بهزاد خلخالی در واحد صحنه مجموعه تئاتر شهر گفت: ما کارگردان ها همیشه پُز شما عزیزان را می دهیم. زیرا هرکاری می کنیم به واسطه همراهی و همدلی است که در کنار همکاران واحد های مختلف تماشاخانه ها صورت می گیرد. من معتقدم امثال انسان های هنرمندی چون بهزاد خلخالی هستند که به کارهای ما جلوه می دهند. این عزیزان هنرمندانی خلاق هستند که ما را با حضورشان روی صحنه های تئاتر خوشحال می کنند.

وی ادامه داد: اغلب عزیزانی که با من کار می کنند می دانند که بنده هیچ وقت در کار طراحان دخالت نمی کنم و همواره سعی می کنم تا آنچه تخصص و توانایی این عزیزان است روی صحنه بر اساس همفکری با کارگردان اجرا شود. بهزاد خلخالی هم یکی از همان هنرمندان و عزیزانی است که من سالهای زیادی است او را می شناسم و ارادت ویژه ای هم به او دارم. او مرد خستگی ناپذیر صحنه های تئاتر شهر است که همواره برای اجرای دکور آثار نمایشی به صحنه رفته در این مجموعه نهایت تلاش خود را با همراهی همکارانش انجام می داد. هنرمندانی که هیچ وقت دیده نمی شوند اما کارهای مهمی را روی صحنه های تئاتر خلق می کنند که ما کارگردانان به آن می بالیم.

دل کَندن از تئاتر شهر خیلی کار سختی است

بهزاد خلخالی مدیر واحد صحنه مجموعه تئاتر شهر هم در بخش پایانی مراسم گفت: توفیق این را داشتم که از سال 1369 در مجموعه تئاتر شهر و سایر تماشاخانه های اداره کل هنرهای نمایشی افتخار خدمتگزاری داشته باشم و امروز که بعد از گذشت بیش از سه دهه به پایان خدمتم رسیدم اعتراف می کنم که دل کندن از این مجموعه و شما همکاران کار سختی است. در این شرایط تنها چیزی که می توانم بگویم تشکر صمیمانه ام از شما بزرگواران است که این برنامه را تدارک دیدید. امیدوارم بتوانم از پس سختی دوری از شما بربیایم و در جایی دیگر خدمت شما همکاران عزیزم باشم.

براساس این گزارش پخش نماهنگی از فعالیت های بهزاد خلخالی در مجموعه تئاتر شهر که به همت میثم صفری از همکاران واحد نور این مجموعه تولید شده بود و اهدای لوح قدردانی مدیریت مجموعه تئاتر و چند هدیه دیگر از سوی کارکنان مجموعه تئاتر شهر بخش های دیگر مراسم نکوداشت بهزاد خلخالی را تشکیل می داد.




نظرات کاربران