در حال بارگذاری ...
اثر درام‌نویس شهید مسعود سمیعی روی صحنه می‌رود؛

سیدعلی تدین‌صدوقی:
تئاتر زبان حال جامعه است و باید زنده بماند

سیدعلی تدین‌صدوقی، منتقد و مدرس تئاتر و کارگردان نمایش «فقط یک دقیقه طول می‌کشه» اعتقاد به جریان اندیشه و ایجاد فضای گفت‌وگو را عامل زنده ماندن تئاتر دانست و گفت: تئاتر زبان حال جامعه است و باید زنده بماند.

«فقط یک دقیقه طول می‌کشه» عنوان نمایش جدید تالار قشقایی به نویسندگی مسعود سمیعی و کارگردانی سیدعلی تدین‌صدوقی است که از 16 آبان 1401 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

سیدعلی تدین‌صدوقی کارگردان نمایش «فقط یک دقیقه طول می‌کشه» درباره این اثر گفت: «این نمایش نوشته درام‌نویس شهید مسعود سمیعی است، وظیفه و حقی که بر گردن ما بود که این نمایش را به اجرا برسانیم. در روند اجرای این نمایش ما به شیوع بیماری کرونا برخورد کردیم و اجرای ما کنسل شد، اما بعد از چند ماه با صحبت‌هایی که با مدیریت مجموعه تئاترشهر آقای طاهری داشتیم، قرار بر اجرا در تالار قشقایی شد.»

این منتقد تئاتر در ادامه از اجرای نمایش در شرایط کنونی کشور گفت: «تئاتر یک جریان فکری و تولید اندیشه در هر جامعه‌ای است، تحت هر شرایطی باید تئاتر کار شود؛ مثلا حتی در زمان دفاع مقدس، جنگ‌های جهانی و... هم چراغ تئاتر خاموش نشد؛ وقتی تئاتر روی صحنه است، زندگی جاری است و به تعبیری می‌توان گفت تئاتر مانند نان شب واجب است و باعث ایجاد و برقراری فضای گفت‌وگو می‌شود.»

او ادامه داد: «تئاتر زبان حال جامعه است و باید زنده بماند. شاید بعضی از نمایش‌های روی صحنه بدون مخاطب بوده و استقبال از آن‌ها به واسطه شرایط جامعه کم شده باشد ولی عوامل این نمایش‌ها اعتقاد به جریان اندیشه دارند و تئاتر را زنده نگه می‌دارند.»

در نمایش «فقط یک دقیقه طول می‌کشه» اصغر صابری، مروارید افسری، لادن بنکدار، علیرضا نادی و افشین رضایی ایفای نقش می‌کنند.

درخلاصه داستان این اثر آمده است: «نمایش درباره زن و شوهری است که برای رسیدن به ثروت، قدرت و تثبیت موقعیت خود علیه یکدیگر دسیسه‌چینی می‌کنند. ظرافت و زیرکی و درایت زنانه با درامی تراژیک در برابر قدرت، نیرنگ قرار گرفته و خودنمایی می‌کند.»

علی اکبرطرخان (مشاور هنری)، مروارید افسری (دستیار کارگردان)، هادی تدین (مدیر اجرا)، مجتبی عراقی، هادی تدین، امیرحسین انگوتی، هستی باقری (گروه کارگردانی)، بهار حسینی (مدیر صحنه)، شیوا نوری (منشی صحنه)، مروارید افسری (طراح لباس)، سید علی تدین صدوقی و مروارید افسری (طراح صحنه)، سیاوش شیرچی (طراح حرکات موزون)، امیر زند (طراح پوستر)، ندا الماسیان طهرانی (مشاور رسانه‌ای و فضای مجازی)، میلاد میرزاعلی (عکاس) و پیمان پای‌بوران و امیرحسین شهری (تصویربردار، تیزر و عکاس) دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می‌دهند.

این نمایش از روز دوشنبه شانزدهم آبان ساعت 18:30، به مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 70 هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران