در حال بارگذاری ...
در گفتگو با فاطمه علی حسینی مطرح شد

تماشای یک کمدی عجیب و غریب در تالار قشقایی

کارگردان نمایش «اتاق» از انگیزه ها و دغدغه های خود برای به صحنه بردن یکی از متفاوت ترین نمایشنامه های هارولد پینتر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، فاطمه علی حسینی کارگردان نمایش «اتاق» که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته درباره بازخورد مخاطبان نسبت به اجرای صحنه ای یکی از آثار هارولد پینتر بیان کرد: خوشبختانه از زمانی که نمایش «اتاق» در تالار قشقایی روی صحنه رفته ما شاهد بازخورد های کم و بیش خوبی از سوی مخاطبان بودیم . زیرا جزو معدود دفعاتی که متنی از هارولد پینتر در تئاتر شهر روی صحنه رفته ، برای همین مخاطب دوست داشت که شاهد اجرای عمومی نمایشنامه ای سنگین از این نویسنده باشد. متنی که هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ کلام از جمله متون دشوار نویسنده است که کارگردانی متفاوتی را می طلبد.

وی ادامه داد: در این چند روزی که اجرای نمایش می گذرد وقتی از برخی مخاطبان درباره کم و کیف اجرا پرس و جو می کنم اغلب آنها به این نکته تاکید می کنند که با نمایشی عجیب و غریب روبه رو شده اند . موضوعی که من کاملا انتظار شنیدن آن را داشتم و می دانستم با توجه به سنگینی متن پینتر با این واکنش با اثر مواجه می شوند. البته من این گفته تماشاگران را تایید می کنم و فقط این نکته را اضافه را می کنم که انها در این نمایش با اثری روبه رو هستند که کمدی عجیب و غریبی دارد و به طور حتم می تواند با جریانی در مخاطب شناسی تئاتر روبه رو شود که قطعا فضای کمتر تجربه شده ای است.

کارگردان نمایش «اتاق» توضیح داد: من بیش از دو سال است که به دلیل درگیری پایان نامه کارشناسی ارشدم روی آثار پینتر مشغول مطالعه هستم و در این مدت مقالات و نوشته های متعددی را برای پیشبرد تحقیقاتم مطالعه کردم و بر همین مبنا به این نتیجه رسیدم که این نویسنده چندان درباره کاراکتر صحبت نمی کند بلکه عمده تمرکز او روی موقعیت انسان هایی است که در نمایشنامه های او وجود دارد. به همین جهت من از بازیگران خواستم تا نوع بازی که روی صحنه اجرا می کنند بر مبنای موقعیت باشد و از تمرکز روی شخصیت ها پرهیز کنند. نکته ای که خوشبختانه انها به بهترین شکل ممکن آن را روی صحنه پیاده کردند.

نمایش «اتاق» نوشته هارولد پینتر، کارگردانی فاطمه علی حسینی و بازی مرتضی اسماعیل کاشی، رویا میرعلمی، رحیم نوروزی، الهه شه پرست، فرشید ترابی ساعت 21 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

علاقه مندان و تماشاگران می توانند برای آگاهی از تازه ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنند.




نظرات کاربران