در حال بارگذاری ...
با رویکرد حمایت از فعالیت های آموزشی و پژوهشی در تئاترشهر

نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» برگزار می شود

نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» هنرجویان مصطفی مرادیان از روز ۲۱ آذر ماه در سالن انتظار تالارهای چهارسو و سایه مجموعه تئاتر شهر برپا خواهد شد.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» هنرجویان موسسه «برگ» با همکاری واحد ارتباطات آموزش و پژوهش مجموعه ی تئاترشهر از روز بیست و یکم آذر ماه در سالن انتظار تالارهای چهارسو و سایه برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه که تا 30 آذر ماه میزبان مخاطبان خواهد بود، آثار تعدادی از هنرجویان مصطفی مرادیان از جمله زهرا کاظمی، مریم مالمیر، کیانا (فاطمه) فخر قاسمی، سحربهاری و مهسا ابراهیم زاده در حوزه اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر را به نمایشگاه گذاشته می شود.

مصطفا مرادیان درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داده است: «طراحى صحنه بخشى از بدنه دراماتیک تئاتر است که در راستاى فهم و انتقال بهتر رویدادهاى نمایشى حرکت مى کند. طراحان صحنه، از جمله عوامل اثرگذار در هر اجرا هستند که پس از واکاوى و تحلیل نمایشنامه و بررسى ظرفیت هاى گروه اجرایى، ایده هاى ذهنى خود را با زبان تصویر عینى مى کنند.

از مهم ترین ابزار بیانِ بصرى در این رشته، اسکیس و طراحى دست آزاد است طراحان مى آموزند که اندیشه هاى خرد و کلان خود را بر روى کاغذ پیاده کنند و این آغازى براى ورود به جهان خلاقانه طراحى صحنه است. این آثار حاصل تلاش هنرجویانى است که به صورت مجزا به تحلیل نمایشنامه خود پرداخته اند و تلاش کرده اند که کلمات و کنش هاى شاخص درون متنى را با اسکیس و طراحى ملموس و آشکارا کنند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.




نظرات کاربران