در حال بارگذاری ...
صبح روز پنجشنبه 12 تیر ماه؛

سیروس گرجستانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت

سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون صبج روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

 به گزارش واحد ارتباطات اموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر ، سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

این بازیگر متولد ۱۳۲۳ که از شب گذشته در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده بود،‌ صبح امروز امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت این در حالی است که  سیاوش گرجستانی فرزند این هنرمند درگذشت این هنرمند مطرح را تایید کرد.

سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه و قدیمی سینما و تلویزیون است که در سریال های طنز و مجموعه‌های نمایشی مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه «متهم گریخت» و همچنین ایفای نقش در سریال‌های «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.

سیروس گرجستانی این شب‌ها سریال «شاهرگ» را که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد روی آنتن دارد.

سیروس گرجستانی (علی اکبر محمود زاده گرجستانی ) سال 1323 در بندرانزلی متولد شد . او از سال 1349 فعالیت خود را در حوزه بازیگری تئاتر آغاز و پس از آن در سال 1356 وارد تلویزیون شد. وی در همین ایام بود که به استخدام وزارت فرهنگ و هنر آن دوران در آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت های خود در سینمای پس از انقلاب را نیز با بازی در فیلم «فریاد مجاهد -1358» آغاز کرد. این در حالی است که مرحوم گرجستانی در عرصه ورزش نیز بیش از 12 سال بازیکن تیم فوتبال شاهین بوده است.

«آنتیگون» به کارگردانی جمشید ملک پور -«مخمصه» به کارگردانی فرهاد مجدآبادی - «دکتر کنوک» به کارگردانی ایرج راد  - « دکتر کنوک (اجرای مجدد) به کارگردانی ایرج راد  - «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث  - « عشق آباد» به کارگردانی داوود میرباقری - « عشق آباد (اجرای مجدد) به کارگردانی داوود میرباقری - «دندون طلا» به کارگردانی داوود میرباقری - «زیرگذر لوطی صالح» به کارگردانی هادی اسلامی - «سنگ و سرنا» به کارگردانی نصرت پرتوی - «استر» به کارگردانی هادی اسلامی - « محراب» به کارگردانی هادی اسلامی - «دارالحکومه» به کارگردانی هادی اسلامی - «بلبل سرگشته» به کارگردانی صدرالدین حجازی - «ماهان و کوشیار» به کارگردانی ایرج راد - «معرکه در معرکه» به کارگردانی داوود میرباقری - «بکت» به کارگردانی مجید جعفری -«سایه ای به دنبال من» به کارگردانی جواد خدادادی - «آسید کاظم» به کارگردانی مجید مظفری- «لبل سرگشته (اجرای مجدد) به کارگردانی علی نصیریان از جمله آثار نمایشی هستند که مرحوم گرجستانی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر درگذشت این هنرمند ارزنده تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت می گوید.




نظرات کاربران