در حال بارگذاری ...
با حضور کاردار سفارت لهستان

اجرای نمایش « اصفهان شهر بچه های لهستان» آغاز شد

اجرای نمایش « اصفهان شهر بچه های لهستان» به کارگردانی رکسانا مهرافزون از روز دوشنبه نهم آذر ماه با حضور کاردار سفارت لهستان در کشورمان آغاز شد.

  بهگزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «اصفهان شهر بچه های لهستان» به نویسندگی محمد چرم شیر و طراحی و کارگردانی رکسانا مهر افزون روز دوشنبه نهم آذر ما با حضور کاردار سفارت لهستان در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

«اصفهان شهر بچه های لهستان» به نویسندگی محمد چرم شیر و طراحی و کارگردانی رکسانا مهر افزون هر روز ساعت 20 با بازی سپندار اکبری اعلم، دیبا پیشدادی، سایه پارسایی، دلشاد جلیلی، عرفان رهبری، رومینا قاسمی زاده، روژینا قاسمی زاده، اشکان زمردی مطلق، شیدا سجادی، برتیبا عاقبتی، کیانا کرمانیان، کیارش کرخی، رستا مطهری، پناه دخت نوروزی، پارسا ناظری در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

در روایت این اثر نمایشی آمده است:

«نمایش «اصفهان، شهر بچه های لهستان» نوشته محمد چرمشیر با طراحی رکسانا مهرافزون بر اساس رویدادهایی از جنگ دوم جهانی شکل گرفته است. پایان سال ۱۹۴۲ گروهی از لهستانیان از طریق دریای خزر با کشتی وارد ایران می شوند. اصفهان به بیش از دوهزار و پانصد کودک لهستانی که بیشترشان حداقل یکی از والدین‌شان را از دست داده بودند پناه می‌دهد. اصفهان در کنار دیگر شهرهای ایران مثل مشهد و اهواز امکان زندگی و آموزش  را برای کودکان لهستانی بوجود آورده تا این کودکان فرصتی برای یادگیری زبان و فرهنگ ملی خود داشته باشند.

در سال ۲۰۱۷ «باشگاه نوجوانان لَدِر تیم Ladder Team Youth Club» از سوی سفارت لهستان در تهران دعوت شد تا این پروژه را که پیش از این در لابراتوار گروتوفسکی در لهستان روی صحنه رفته بود در ایران هم اجرا کند. این اجرا بخشی از برنامه‌ی یادبود هفتاد و پنجمین سالگرد مهاجرت لهستانی‌ها از شوروی به ایران است. گروهی از نوجوانان تهرانی در طول ۲۴ جلسه پژوهش و تمرین، نسخه ایرانی پروژه را آماده کردند.

بر همین اساس سفارت لهستان در تهران با حمایت موسسه آدام میسکیه ویچ و شرکت دولتی نفت و گاز PGNiG  و همراهی باشگاه کودک و نوجوان آفتاب، موسسه گروتفسکی، مرکز هنرهای نمایشی ایران، انجمن نمایش، تئاتر شهر تهران، موزه هنرهای معاصر اصفهان و سازمان فرهنگی – تفریحی شهرداری، انجمن هنرهای نمایشی ایران، موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان، تالار هنر اصفهان، سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان تصمیم به اجرای نمایش «اصفهان، شهر بچه های لهستان» در ایران گرفتند.»

علاقه مندان و تماشاگران می توانند برای آگاهی از تازه ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنند.




نظرات کاربران