در حال بارگذاری ...
وزیر بهداشت پس از تماشای نمایش شلتر عنوان کرد

این نمایش یکی از مهمترین مسائل اجتماع را روایت می­‌کند

وزیر بهداشت چهارشنبه شب چهارم بهمن ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از نمایش «شلتر» به کارگردانی امین میری در چارچوب سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر دیدن کرد.

سید حسن قاضی ­زاده ­هاشمی وزیر بهداشت در روز چهارشنبه 4 بهمن­ ماه به تماشای نمایش «شلتر» به کارگردانی امیتن میری نشست و پس از پایان آن گفت: این نمایش یکی از مهمترین مسائل اجتماع را روایت می­کند که به شدت غم انگیز است و همه­ ما در آن نقش داریم.

وی  افزود: این رو­زها کشور و از جمله پایتخت به موضوع این اثر مبتلا بوده و این مساله مایه تاسف است. در گذشته به این موضوع اشاره کردم و همچنین درباره آن از مسئولان عالی رتبه نظام نیز شنیده ­ام ولی به هرحال این اثر نیز نشان می­دهد که انتخاب آدم ­ها تا چه اندازه در سرنوشتشان تاثیرگذار است. جوان­ها باید مراقب انتخاب­های خود باشند؛ گاهی یک انتخاب اشتباه مسیر زندگی یک نفر را به طور کامل تغییر می­دهد.

وزیر بهداشت دولت یازدهم صحبت­ هایش را این طور ادامه داد: بخشی از این آسیب ­ها به روابط اجتماعی هر فرد مربوط می­شود که البته پدر، مادر و بزرگترها در این موضوع بسیار تاثیرگذار هستند. عامل مهم دیگر رشد بچه ­ها در کنار حکومت و دولتی است که در سوق دادن استعدادهای این هنر به سمت گزینه ­های بد و یا خوب مسئول است.

قاضی ­زاده­ هاشمی با بیان اینکه همه عوامل بالا که گفته شد، در این نمایش به تصویر کشیده است، توضیح داد: این اثر نمایشنامه غم انگیزی داشت اما واقعیت­های جامعه را روایت می­کرد و به نوعی می توان گفت که همه افراد در این وقایع مقصر هستیم.

وی در پایان یادآور شد: دیدن این نمایش انگیزه ه­ایی را در من ایجاد کرد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای تاسیس یک مرکز شبانه روزی که به این افراد اختصاص داشته باشد را فراهم کنم. البته امیدوارم این مکان تازه بتواند اعتماد آنها را به سوی ما جلب کند. چراکه یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه عدم اعتماد این افراد بوده که دوست ندارند در مراکز ما باشند و جمع خودشان ترجیح می­دهند. با همه این تفاسیر تاسیس چنین مرکزی یکی از ضروریات به شمار می ­آید.

نمایش «شلتر» به نویسندگی ساناز بیان و با کارگردانی امین میری تولید شده و در آن داستان تعدادی از زنان بی پناه و کارتن خواب روایت می­شود که در یک شلتر گرد هم جمع شده ­اند. این نمایش چهارشنبه 4 بهمن ماه ساعت 16:30 و 19 برای مخاطبان در سالن قشقایی به اجرا گذاشته شد.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از بیست و هشتم دی لغایت نه بهمن ماه به دبیری فرهاد مهندس پور در هفت بخش تخصصی شهر تهران و برخی از مراکز استان ها برگزار می­شود.

 

 

مهتا کریمی علویجه




نظرات کاربران