در حال بارگذاری ...
در گفتگو با کارگردان نمایش «عند از مطالبه» مطرح شد :

تماشای وضعیت اجتماعی روز ایران در یک اثر جنگی ؛ چرا ساختار دو سویه انتخاب شد ؟

کارگردان نمایش «عند از مطالبه» با اشاره به دغدغه های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی از اجرای یک نمایش با موضوع محوری جنگ و انطباق آن با شرایط امروز جامعه ایرانی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سامان خلیلیان کارگردان نمایش «عند از مطالبه» که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته با اشاره به واکنش مخاطبان پس از تماشای این اثر نمایشی توضیح داد: شاید موضوع اصلی این نمایش جنگ و موضوعیت محوری آن درباره برنگشتن یک رزمنده از جبهه باشد، اما ساختار دراماتیک این اثر به گونه ای طراحی شده که مرتضی شاه کرم به عنوان نویسنده اثر سعی داشت این وضعیت را در وضعیت اجتماعی امروز جامعه ما هم نمایان سازد.

وی ادامه داد: نمایش «عنداز مطالبه» تحلیل انسان های مختلف جامعه امروز نسبت به آدم هایی است که برای این سرزمین مبارزه کردند و حالا ما به عنوان عوامل اجرایی یک نمایش تلاش کردیم این وضعیت را در کنار اوضاع جامعه پیرامونی خودمان قرار دهیم. در واقع ما در این اثر نمایشی کوشیده ایم دو اتفاق را به صورت همسو در کنار هم قرار دهیم و با نگاه تحلیلی جامعه امروز نوعی از درگیری ذهنی را به مخاطبان نمایش دهیم که بتواند با فضای متفاوتی رو به رو شود و این بار بسیار خوشحالیم این رضایت مندی را در مخاطبان نمایش طی چند روزی که از اجرا گذشته به خوبی مشاهده کردیم. خوشبختانه در این چند روزی که از اجرای نمایش می گذرد برایم بسیار جالب توجه و ارزشمند است که این خودِ تماشاگران هستند که پس از پایان اجرا رضایت مندی خود را از محتوای نمایش با ما در میان می گذارند.

این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: من در طراحی و کارگردانی این نمایش تلاش کردم با حضور آینه ها در صحنه شکلی از اجرا را پیش روی مخاطبان قرار دهم که آدم های نمایش در هر لحظه ای  با هم مواجهه رو در رو داشته باشند. بنابراین باید ساختار دوسویه را انتخاب می کردم . حضور این آینه ها در ساختار دوسویه که صحنه در وسط و تماشاگران در دو طرف آن قرار دارند از نظر من باعث می شود که این شخصیت ها در تقابل به تکثر برسند . ما در این ساختار شاهد برون ریزی هایی هستیم که حتی در تماشاگران نیز این موضوع دیده می شود و امیدوارم تا اینجای کار فضای اجرا به شکلی بوده باشد که بتواند رضایت مخاطبان را فراهم کند.

نمایش «عند از مطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه کرم ، کارگردانی سامان خلیلیان و بازی پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سید علی موسویان هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه کنید.




نظرات کاربران