در حال بارگذاری ...

ابراز همدردی مجموعه تئاتر شهر در پی درگذشت استاد قاسم غریفی

قاسم غریفی مترجم آثار و کتاب های ادبیات نمایشی جهان عصر روز شنبه ۱۱ خرداد ماه بعد از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، زنده یاد غریفی متولد سال ۱۳۳۰ در خرمشهر ، دارای مدرک کارشناسی هنر بود و به کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی صحنه و بازیگری هم اشتغال داشت. او از ۲۰ سالگی کار ترجمه را با دو زبان انگلیسی و عربی آغاز کرد و ترجمه‌هایش از نمایشنامه‌های «عشق» در سال ۶۱ و «تراژدی مرد شیرخرما فروش فقیر» در سال ۶۲ با کارگردانی خودش در مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند.

کارگردانی نمایشنامه «به زبان ساده»، «عشق و دو نمایشنامه دیگر»، «شمس و قمر: نمایشنامه آفتاب و مهتاب»، «تراژدی مرد شیره خرما فروش فقیر و دو نمایشنامه دیگر» و «الکترا» برخی از کتاب‌هایی هستند که با ترجمه غریفی عرضه شده‌اند.

این مترجم علاوه بر ترجمه انگلیسی متون ادبیات نمایشی، از نویسندگان نامدار عرب چون توفیق الحکیم و سعدالله ونوس پایه‌گذار تئاتر مدرن سوریه ترجمه کرده است. قاسم غریفی برادر عدنان غریفی داستان نویس نامدار ایرانی نیز بوده است.

واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر درگذشت نابهنگام این هنرمند شریف و محجوب تئاتر ایران را تسلیت گفته برای روح آن عزیز علو درجات الهی را مسالت دارد.

مراسم یادبود این مترجم نیز روز سه‌شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد ولی‌عصر (عج) واقع در خیابان وزرا برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران