در حال بارگذاری ...
در گفتگو با کارگردان نمایش «آب و دیگران» مطرح شد؛

به تماشای یک فاجعه خنده دار در کارگاه نمایش

نویسنده و کارگردان نمایش «آب و دیگران» با اشاره به انگیزه ها و دغدغه های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی از مزایای یک اجرای عروسکی – زنده در کارگاه نمایش تئاتر شهر سخن گفت.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، علیرضا ناصحی نویسنده و کارگردان نمایش «آب و دیگران» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به انگیزه های خود از به صحنه بردن این اثر نمایشی بیان کرد: طی سال های اخیر متاسفانه گونه هایی از تئاتر روی صحنه می روند که عمدتا روی سودآوری و مسائل اقتصادی تمرکز دارند. موضوعی که تئاتر ایران را از مسیر اندیشه محور خود خارج کرده و شرایطی را به وجود آورده که بسیاری از گروه های نمایشی دچار مشکل شده اند.

وی افزود: اجرای نمایش هایی چون «آب و دیگران» که در برگیرنده اندیشه های دغدغه مند اجتماعی بود در دهه هشتاد بسیار بیشتر بود اما متاسفانه در دهه نود با رشد روز افزون تئاترهای مبتنی بر ستاره ها و سلبریتی ها این گونه های تئاتری نیز رو به افول نهاد. بنابراین یکی از دغدغه ها و رویکردهای مهم من برای به صحنه بردن چنین نمایشی همین موضوع بود که بتوانم به سهم خودم نمایشی را روی صحنه ببرم که علاوه بر فانتزی و کمدی که در درون خود دارد، موضوعات اندیشه محور را نیز به مخاطب انتقال دهد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر تصریح کرد: موضوع اصلی نمایش مساله جهانی آب است که اکنون تمامی انسان ها با فاجعه ای در این حوزه روبه رو هستند که خطرات ناشی از کمبود آن هنوز حس نشده است. ما اکنون در معرض یک فاجعه جهانی هستیم که باید به سهم خود بتوانیم دغدغه های پیرامون آن را مطرح کنیم. موضوع آب شاید یک مساله پیش پا افتاده باشد، اما باید با زبان هنر بتوانیم به ارائه آسیب های آن بپردازیم. ما در نمایش «آب و دیگران» تلاش کردیم تا با زبانی مرتبط با طنز و کمدی یک فاجعه ای را نمایش دهیم که امیدوارم بتواند مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

نمایش «آب و دیگران» به کارگردانی علیرضا ناصحی و بازی علیرضا ناصحی، هما خداجوی، مرجان نامور آزاد، فرشاد فرهادپور، مرتضی فرجی و مرتضی حسینی ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.




نظرات کاربران