در حال بارگذاری ...
در جریان استقبال مخاطبان از نخستین رویداد اجرایی- پژوهشی کارگاه نمایش

اجرای «فردای شب» در تئاتر شهر تمدید شد

اجرای نمایش «فردای شب» به نویسندگی و کارگردانی جواد اسفندیاری در کارگاه نمایش به دلیل استقبال مخاطبان تا یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «فردای شب» به نویسندگی و کارگردانی جواد اسفندیاری در کارگاه نمایش به دلیل استقبال مخاطبان تا روز جمعه سیزدهم دی ماه  تمدید شد.

این اجرا بر پایه ی فراخوانِ مشارکت در رویدادهای اجرایی _ پژوهشیِ «کارگاه نمایش» دفتر ارتباطات، آموزش و پژوهش تئاتر شهر آماده شده است و یک اجرای کارگاهی _ تجربی است. هدف از ارائه این پروژه بررسی، مطالعه و اجرا پژوهی در حوزه غیاب در اجرا و ارائه ی رویکردهای مینیمالیستی در طراحی اجرا است.

ایده اجرا حول مفهوم پرداخت امرِ تئاتریکال، پیرامون ایده ی وهم (جهان ذهنی) و نوعی بازنمود فیزیکی و حسی از امر ذهنی و به نمایش درآوردن یا بازنمود زبانِ وهم در اجرا و تجربه گری در حوزه فضا و اتمسفر اجرا است. بدین معنا با وجود اینکه اجرا بر پایه متن شکل گرفته اما متن در نهایت بخشی از فرم اجراست.

سه اجراگر پروژه ی فردای شب، مژده دایی، مونا سهراب حقیقت، فرنوش نیک اندیش با هدایت و کارگردانی جواد اسفندیاری از 24 آذر تا  13 دی 98 در کارگاه نمایش واقع در مجموعه ی تئاترشهر این تجربه را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.»

سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: جواد اسفندیاری/ تهیه کننده: حمیدرضا زبیر/ اجراگران: مژده دایی، مونا سهراب حقیقت، فرنوش نیک اندیش/ دستیار کارگردان و برنامه ریز: ستاره صمدی رذانی/ طراح صحنه:  علیرضاوحدانی، جواد اسفندیاری/ طراح پوستر و گرافیست: آیه حیدری/ طراح تیزر: شهاب محمودی.

پروژه ی رویدادهای اجرایی پژوهشی کارگاه نمایش با انتشار فراخوان در تابستان 1398 آغاز به کار کرد و پس از بررسی بیش از 100 طرح ایده ی اجرایی توسط هاجر سعیدی نژاد، امین عظیمی و عباس اقسامی ، در نهایت 23 اثر را برای تولید و ارائه تا آبان 1399 برگزید. «فردای شب» نخستین اثر از این مجموعه است که با استقبال مخاطبان روبرو شده است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.




نظرات کاربران