در حال بارگذاری ...
کناره گیری مدیر «ارتباطات،آموزش و پژوهش» مجموعه تئاتر شهر

امین عظیمی از تئاترشهر رفت

امین عظیمی مدیر ارتباطات ،آموزش و پژوهش تئاترشهر با انتشار متنی از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش واحد ارتباطات،آموزش و پژوهش تئاتر شهر عظیمی دلیل کناره گیری خود را مسائل و باورهای شخصی و تمرکز بیش از پیش بر فعالیت های پژوهشی عنوان کرده است.

در بخشی از این نامه ی کناره گیری که خطاب به سعید اسدی مدیر مجموعه نوشته شده ، آمده است:« مجموعه ی تئاترشهر یکی از خاطره انگیزترین نمادهای تئاتر ایران است و چه بسیار دل ها، در تمام این نیم قرن حیات پر فراز و نشیب، به پای حفظ، تعالی و تداوم فعالیت مترقی آن خون نشده است؛همچنان که در طول یک سال حضور و فعالیتم به عنوان مدیر دفتر «ارتباطات، آموزش و پژوهش» این مجموعه، دوشادوش شما بسیار دیدم و آموختم از رنج زمانه و کژتابی آدم ها و خون دلها که خوردید. شاهد بودم که چگونه با اخلاق مداری، سخت کوشی و نگاه علمی در مقابل بداخلاقی ها، بدعهدی ها ، تزویرها و منفعت طلبی ها ایستادید و هر روز مصمم تر از قبل بودید.»

عظیمی در بند دیگری از این نامه آورده است :«با شما بودم و دیدم چگونه می شود قربانی شد و نکرده گناه به «تنگ جای»محبس رفت. با شما بودم و دیدم چگونه مدیریت در عرصه ی فرهنگ می تواند چوب دو سر خاکستری باشد که دوست و دشمن بر سبیل آن به یک سیاق بر جان آدم زخم می نشانند. در این میدان اگر میل ایشان را برآوردی از اولیایی و اگر بر مدار اعتقادات قلبی ، ارزش هنری و مقدورات منصف بودی و راه به طمع شان ندادی،از شقی ترین اشقیایی.

شکی نیست اشتباهاتی نیز همواره در کار است.خطاهایی که ما را می سازد و بیدار نگه می دارد.اما هرگز ندیدم بر خطایی اصرار کنید و در دلجویی از دلشکسته ای پیشتاز نباشید. شاهد بودم که با پژوهش ، تدوین و به کار بستن سند سازماندهی مجموعه، کوشیدید روحی اخلاق گرا، قانونمند، و پیش رو را بر باشکوه ترین مجموعه تئاتری کشور حاکم کنید و من نیز در حد توانم هم رکاب شما بودم . حال که به  تمام تلاش هایی که در حوزه ی مسئولیتم در جهت ایجاد نظم ، فرآوری داده ها و اطلاعات و اخبار ، بازپیرایی آرشیو ، احیای برندینگ تئاترشهر _ به دستان هنرمند سعید رضوانی که امیدوارم حاصل کارش پیش از بیات شدن از صفحه ی مانیتور روی در و دیوار مجموعه بنشیند_ ، طراحی  نشست های تخصصی و رویدادهای اجرایی پژوهشی کارگاه نمایش ، رونمایی کتاب و ... انجام شد نگاه می کنم حسی غریب وجودم را فرا می گیرد.

  تمام آنچه همواره برای آن کوشیدم / کوشیدیم در مسیر اخلاق بوده است، همچنان که از شما آموختم تئاتر هنر حقیقت ، اخلاق مداری و آزادگی است؛ اما انگار در این زمین و زمانه و تاریکی پیرامون مان، آنچه برای آن می کوشیم یکسر رنگی معناباخته گرفته است».

عظیمی در انتهای این نامه آورده است : «بر مبنای تمام آنچه رفت خاشعانه از شما رخصت ترک این جایگاه را می خواهم تا فرصت بیشتری برای دیدن ، خواندن و پژوهش بویژه در حوزه ی تئاتر سرزمینم بیابم که با همه ی وجود به آن عشق می ورزم . شایسته است ضمن آرزوی توفیق برای شما ، از تمامی همکارانم در رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری که پاک دستانه ، حرفه ای و اخلاق مدار به انعکاس اخبار فعالیت های مجموعه ی تئاترشهر در رسانه های خود مبادرت می ورزند تشکر کرده و از تمامی کسانی که به هر نحو موجب رنجش خاطر ایشان در هر سطحی شدم پوزش بخواهم.

از هماکنون دلتنگ تمامی خوبی ها و زیبایی های دیرپاترین مجموعه ی تئاتری کشور هستم که روزگارانی در آن نفس کشیدم.چراغش پر فروغ تر از همیشه باشد و جاودان باد تئاتر و اهالی تئاتر ایران زمین و سوگ از همه ی ما دور باشد.

با سپاس.امین عظیمی . بیست و دوم دی ماه ۱۳۹۸».

 




نظرات کاربران