در حال بارگذاری ...
با انتشار خبری از سوی مرکز روابط عمومی ؛

اقدامات وزارت ارشاد در حمایت از کسب‌وکارهای فرهنگی هنری اعلام شد

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی مجموعه اقدامات این وزارتخانه با هدف حمایت از کسب و کارهای فرهنگی متاثر از ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری مسئول محیط کسب و ‌کارهای فرهنگی این وزارتخانه درباره حمایت دولت برای جبران خسارت های مالی از کسب و کارهای فرهنگی گفت: در راستای حمایت از کسب و‌کارهای آسیب‌دیده  حوزه فرهنگ و هنر در بحران کرونا سه دسته اقدام  از اسفند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‏ها در این راستا تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدامات شامل تدوین و پیشنهاد بسته‏های حمایتی، برآورد میزان خسارت های وارده و رایزنی‏های لازم برای جلب حمایت‏ها و مصوبات دولتی در جبران خسارت کسب و کارهای بخش فرهنگ و هنر می شود.

حیدری در تشریح این سه اقدام تصریح کرد: تدوین سیاست‌های حمایتی برای فعالان اقتصادی و کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در زمره پیشتازان اجرای محدودیت‌های مصوب ستاد بحران کرونا با توقف فعالیت‌هایشان قرار دارند، از نخستین روزهای بحران در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت . گام اول درج کسب و کارهای زیان دیده بخش فرهنگ و هنر در شمار کسب و کارهای مشمول دریافت بسته های حمایتی مصوب هیأت دولت و بانک مرکزی در مصوبه یازدهم فروردین ماه سال جاری هیأت دولت بود، بلافاصله پس از تصویب؛ برآورد اولیه خسارت، بسته‏های حمایتی، تدوین و به مراجع ذیربط پیشنهاد شد.

وی افزود: در همین راستا و با پیگیری‌های وزیر محترم، بخشودگی اجاره بهای فضاهای فرهنگی و هنری واگذار شده به بخش خصوصی در هیأت دولت، به تصویب رسید و ابلاغ شد. بر مبنای این مصوبه هیأت دولت و به دستور وزیر محترم، فعالان بخش غیردولتی که مجمتع‌های فرهنگی و هنری را در اختیار دارند و با همه‌گیری بیماری کرونا، از ادامه فعالیت‌شان بازمانده‌اند، از پرداخت اجاره‌بهای فروردین و اردیبهشت ماه در سال جاری معاف هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: امیدوارم با تخصیص اعتبار مورد نیاز در قالب کمک‏های بلاعوض و اعطای تسهیلات و بخشودگی‏ها، از میزان نگرانی‏ها و خسارت ها بکاهد

بخشودگی اجاره بهای فضاهای فرهنگی و هنری بخشی از تنگناها را کاهش می دهد

مسئول محیط کسب و ‌کارهای فرهنگی درباره تهیه و در نظر گرفتن بسته های حمایتی هم گفت: بسته‏های حمایتی پیشنهادی وزارتخانه در قالب تسهیلات (کم‏بهره و قرض‏الحسنه) و همچنین کمک‏های بلاعوض در قالب یارانه برای جبران خسارت وارده و پرداخت حقوق و نیز بخشودگی و یا استمهال تعرفه‏های بیمه، عوارض و هزینه‏هایی چون اجاره‏بها، به مراجع ذیربط ارسال شده که با توجه به مصوبه هیات دولت برای بخشودگی اجاره بهای فضاهای فرهنگی و هنری بخشی از تنگناهای موجود به دلیل اثرات زیان بار تحریم و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در روزهای مبتلا به کرونا کاهش می یابد.

رعایت تمامی قوانین بهداشتی با هدف سلامت کارکنان

حیدری در بخش دیگری از این گفت و گو به اقدامات این معاونت در سطح وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید وزیر محترم و اهمیت سلامت کارکنان، تلاش در رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت کارکنان از اولویت های این معاونت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حضور کارکنان به صورت شیفتی در وزارتخانه یکی از اقدامات در این زمینه است.

وی ممنوعیت تمامی جلسات واحدها تا اطلاع ثانوی، ممنوعیت دعوت از میهمان و محدودیت ورود ارباب رجوع تا حد امکان و برقراری ارتباط از طریق ارتباط تلفنی و رسانه های مجازی را از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه سلامت کارکنان برشمرد. 

حیدری افزود: اعمال قوانین بهداشتی و ضدعفونی مستمر اماکن عمومی در سطح وزارتخانه، محدودیت عزیمت به مأموریت های اداری داخل شهری، تعطیلی مراکز اقامتی در اختیار وزارتخانه، تعطیلی فعالیت های ورزشی تا اطلاع ثانوی و ... از دیگر اقدامات در این زمینه است.




نظرات کاربران