در حال بارگذاری ...
جمعه 27 تیر ماه صورت گرفت؛

خداحافظی نمایش «یه گازکوچولو» از تئاتر شهر
آمار تماشاگران نمایش در دور دوم اجراها اعلام شد

نمایش «یه گازکوچولو» به کارگردانی فقیهه سلطانی روز جمعه بیست و هفتم تیرماه در میان استقبال مخاطبان به اجرای خود پایان داد.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی، کارگردانی فقیهه سلطانی و  بازی گیلدا حمیدی ، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور، نورا هاشمی روز جمعه بیست و هفتم تیرماه به اتمام رسید.

اجرای این اثر نمایش که از روز بیست و هشتم بهمن ماه سال 1398 در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد، روز چهارم اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تالارهای نمایشی ، متوقف شد، این در حالی بود که پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مجدد تالارهای نمایشی به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، این نمایش، از روز سه شنبه دهم تیرماه سال 1399 بعد از چهار ماه وقفه با رعایت الزامات بهداشتی مربوط به سلامت تماشاگران بار دیگر در تالار سایه اجراهای خود را از سر گرفت.

در دور دوم اجراهای نمایش «یه گاز کوچولو» که با در نظرگرفتن ظرفیت پنجاه درصدی تالار سایه روی صحنه رفت  439 تماشاگر از این اثر نمایشی دیدن کردند.

بر اساس برنامه ریزی ها و مذاکرات انجام گرفته، طی هفته های گذشته  مجموعه تئاترشهر با گروه هایی که اجرای آثار نمایشی آنها از روزهای پایانی سال 98 برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود وارد مذاکره شد تا در قالب اولویت اول اجراهای سال 1399 نمایش های خود را روی صحنه ببرند.

اجرای این اثر نمایشی در شرایطی میزبان مخاطبان بود که مدیریت مجموعه تئاتر شهرچندی پیش با انتشار شیوه نامه اجرایی و بهداشتی بازگشایی تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر پیرو دستور العمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، هرگونه اجرای عمومی آثار نمایشی در این مجموعه با حضور تماشاگران و هنرمندان را منوط به اجرای دقیق این شیوه نامه دانست.

 این شیوه نامه مبتنی بر چند فصل تنظیم شده که طی آن ضمن بیان جزییاتی از پروتکل های بهداشتی موارد مربوط به حضور تماشاگران – هنرمندان - کارکنان و سایر مراجعه کنندگان به واحدهای مختلف ، نحوه برنامه ریزی اجراهای کنونی و نمایش های آینده تالارهای مختلف تئاتر شهر، شرایط پذیرش مخاطبان برای تماشای آثار نمایشی و پیش بینی برای ارائه خدمات مناسب تر مورد توجه قرار گرفته است.




نظرات کاربران