در حال بارگذاری ...
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

توضیحات مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره تغییر در مدیریت مجموعه «تئاتر شهر»

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی دلیل اصلی جدایی سعید اسدی از مجموعه «تئاتر شهر» را علاقه شخصی او برای بازگشت به فعالیت‌های علمی و دانشگاهی اعلام کرد

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلایل خداحافظی سعید اسدی از مدیریت مجموعه «تئاتر شهر» گفت: از همان اولین روزهایی که بنده وارد مجموعه مدیریت تئاتر شدم، گفتگوهایی با آقای دکتر اسدی داشتیم مبنی‌بر اینکه بسیار علاقمند به فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی هستند و احساس می‌کنند حضورشان در حوزه اجرا، از رسالت و مأموریت اصلی‌ای که به آن علاقمند هم هستند، دورشان کرده است. بالاخره آقای اسدی در حوزه مباحث علمی و نگارش کتاب فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند.

آشنا ادامه داد: آن زمان بنده از آقای اسدی خواستم برای مدتی در این سمت باقی بمانند تا اندکی شرایط عمومی کشور به‌خصوص در وضعیت کرونایی مشخص‌تر شود. ما خواهش کردیم و آقای اسدی هم محبت کردند و چند ماهی در این سمت باقی ماندند.

وی تأکید کرد: رفاقت شخصی بنده با سعید اسدی به حوالی سال ۷۶ برمی‌گردد. از آن زمان او را می‌شناسم و بسیار هم علاقمند بودم که همچنان در این سمت حضور داشته باشند تا بنده هم با خیال راحت به کارهای دیگر برسم اما با اصرارش مواجه شدم. اصراری که اصرار واردی هم بود چرا که شأن و جایگاه علمی و دانشگاهی آقای اسدی می‌طلبید در مقطعی فعالیت اجرایی را رها کنند. واقعیت این است که بنده هم دیگر دلم نیامد بیش از این برای ادامه حضور در مسئولیت اجرایی به او فشار بیاورم.

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: آقای اسدی طی یک ماه اخیر، سه نوبت به دفتر من مراجعه کرد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود و به‌نظرش می‌آمد که کارهای اجرایی باعث فاصله گرفتن از دغدغه‌های اصلی‌اش شده بود. به همین دلیل در فضایی کاملاً دوستانه، هفته گذشته این وعده را به او دادم که بار مسئولیت اجرایی را از دوشش بردارم اما کماکان در حوزه پژوهش و فعالیت‌های بنیادین کماکان در کنار ما خواهند بود و به‌عنوان مشاور در حوزه پژوهش همچنان با ما همکاری خواهند داشت.

آشنا درباره فرآیند انتخاب ابراهیم گله‌دارزاده به‌عنوان سرپرست جدید مجموعه «تئاترشهر» هم توضیح داد: آقای گله‌دارزاده شناخت کاملی از حوزه تئاتر دارند و مسئولیت‌های مختلفی داشته‌اند. در حال حاضر هم معاون هنری اداره‌کل ارشاد استان تهران است. او هم دانش‌آموخته این حوزه است، هم مسئولیت اجرایی داشته و هم کار روی صحنه برده است. مجموع این توانمندی‌ها باعث شد که دعوت کنیم در این زمینه قبول مسئولیت کند.

وی ادامه داد: شخصاً هم از سعید اسدی برای فعالیت‌هایی که در این چند ماه داشته سپاسگزارم و هم از ابراهیم گله‌دارزاده که در این زمینه پذیرفتند در این ایام که بالاخره تئاتر مشکلات خاص خودش را دارد، با ما همراه شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان انتصاب ابراهیم گله‌دارزاده به‌عنوان «سرپرست» مجموعه تئاتر شهر را به دلیل مسائل اداری عنوان و تأکید کرد که او به زودی در این زمینه حکم مدیریت دریافت خواهد کرد.

 




نظرات کاربران