در حال بارگذاری ...
در روزهای پایانی اجرای نمایش «بیداری» صورت گرفت؛

تجلیل از داود دانشور در تالار قشقایی تئاتر شهر
قدردانی از کارگردانی که همیشه محجوب است

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با همراهی گروه اجرایی نمایش «بیداری» از داود دانشور مترجم و کارگردان این اثر نمایشی قدردانی کردند.

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با همراهی گروه اجرایی نمایش «بیداری» از داود دانشور مترجم و کارگردان این اثر نمایشی قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، طی مراسم مختصری که سه شنبه شب هشتم مهر ماه از سوی مدیریت مجموعه تئاتر شهر و همراهی گروه اجرایی نمایش «بیداری» بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی در تالار قشقایی تدارک دیده شده بود، از داود دانشور مترجم وکارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان قدردانی به عمل آمد.

منصور براهیمی پژوهشگر، مترجم و از همراهان قدیمی داود دانشور در سالهای اخیر با اشاره به سابقه همکاری خود با این کارگردان و مترجم تئاتر گفت: بسیار خوشحالم که طی این چند دهه افتخار همراهی با استاد دانشور را داشتم و باید بگویم من در این مدت همکار این مرد شریف تئاتر نبودم. بلکه صادقانه «شاگردی» او را کردم.

وی افزود: اعتراف می کنم در این چندین سالی که با داود دانشور همراه بودم از او همواره در دانشگاه و عرصه های مختلف تئاتر یاد گرفتم و امروز بسیار خوشحالم که در  روزهای پایانی اجرای نمایش «بیداری» در تالار قشقایی همراه با گروه اجرایی نمایش شاهد برگزاری این آبین قدردانی هستیم که قطعا کفایت بزرگی و فعالیت های ثمربخش و بی ادعای او در تئاتر را نیست.

فرزانه نشاط خواه یکی از بازیگران نمایش «بیداری» هم در این برنامه ضمن قرائت متنی در تجلیل از مقام هنری و سجایای اخلاقی داود دانشور گفت: سابقه همکاری من با جناب دانشور به نمایش «در انتظار گودو» بازمی گردد. آن زمان که در صحنه شاهد حضور هنرمندی بودم که به اعتقاد من در آن دوران یکی از بهترین بازیگران بود.

این بازیگر تاکید کرد: به طور حتم اخلاق بسیار نیکو و مهربانانه این مرد محجوب و بی ادعای تئاتر کشورمان که  طی این سالها در عرصه تئاتر فعالیت داشته و دارد از یاد و خاطره ما نخواهد رفت. داود دانشور دارای ویژگی های اخلاقی و علمی فراوانی است که به اعتقاد من تئاتر ایران باید بیشتر از اینها قدردان زحمات این هنرمند ارزنده باشد.

علی اکبر علیزاد کارگردان، مترجم و مدرس تئاتر نیز در این مراسم تصریح کرد: ای کاش شرایطی فراهم شود که هنرمندانی چون داود دانشور در فاصله های زمانی نزدیک تری شرایط اجرای آثار نمایشی را داشته باشند. چرا که به نظرم فاصله هفت ساله از اجرای نمایش «بیداری» در تالار قشقایی تئاتر شهر تا نمایش قبل فاصله زیادی است.

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز در این مراسم  با قدردانی از مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر در برگزاری آیین قدردانی از داود دانشور اظهار کرد: من همیشه از این موضوع که بعد از پایان اجرای یک اثر نمایشی بیایم روی صحنه و درباره آن نمایش و مسائل دیگر صحبت کنم دوری می کنم، چرا که ترجیح می دهم بعد از پایان اجرا همراه با متن، کارگردانی و نوع اجرا به اثر نمایشی فکر کنم که قطعا  برایم دربرگیرنده تجربه موثرتری خواهد بود. اما امشب در کنار هم قدردان هنرمندی هستیم که به طور قطع یکی از نیکان تئاتر است و نمی توان بی تفاوت از خدمات او به هنر نمایش عبور کرد.

مدیرسابق اداره کل هنرهای نمایشی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یادم می آید همراه با یکی از دوستان تصمیم گرفتیم که از استاد دانشور در مراسمی بدون اطلاع او قدردانی کنیم اما در نیمه های برنامه بود که متوجه شدیم این مرد بی ادعا و محجوب تئاتر بدون اطلاع ما برنامه را ترک کرده و چون می دانسته چنین برنامه ای برای وی در نظر گرفتیم از مراسم خارج شده است. جالب اینکه ما هم مجبور شدیم با حضور در منزل این هنرمند مراسم قدردانی را برگزار کنیم. اینها را گفتم که به این موضوع تاکید کنم که داود دانشور در این سالها هیچ وقت در فکر معروف کردن نام خود نبوده است. او هنرمندی است که در عرصه های ترجمه، کارگردانی و بازیگری یکی از محبوب ترین ها و محجوب ترین ها بوده و تا امروز هم  بی ادعا در عرصه تئاتر به فعالیت خود ادامه می دهد که امیدوارم از این پس هم شاهد هنرنمایی او در صحنه های تئاتر باشیم.

داود دانشور مترجم و کارگردان نمایش «بیداری» نیز در بخش پایانی این مراسم از مدیریت تئاتر شهر و گروه اجرایی نمایش برای برگزاری مراسم قدردانی کرد و گفت: واقعا غافلگیر شدم و اصلا انتظار نداشتم که قرار است چنین برنامه ای برای بنده برگزار شود. واقعا مرا غافلگیر کردید اما از تک تک شما عزیزان بابت این لطف و مهربانی قدردانی می کنم.

پس از صحبت های دانشور از سوی ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر لوح قدردانی و هدیه فرهنگی به رسم یادبود از سوی مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر به داود دانشور اهدا شد.

جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، شهرام زرگر نویسنده، مترجم و مدرس دانشگاه، علی اکبرعلیزاد نویسنده، مترجم، کارگردان و مدرس تئاتر، نوید جهانزاده بازیگر تئاتر، شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 تهران، ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر و حسن جودکی معاون اجرایی این مجموعه از جمله افرادی بودند که در مراسم قدردانی از داود دانشور حضور داشتند.

نمایش «بیداری» نوشته ژولیان گارنر، ترجمه و کارگردانی داود دانشور و بازی (به ترتیب حروف الفبا) رضا امامی، گیلدا حمیدی،افشین زارعی و فرزانه نشاط خواه تا روز جمعه یازدهم مهر ماه ساعت 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

عکس ها از مریم اصلانی است.

  




نظرات کاربران