در حال بارگذاری ...
در حاشیه جلسه دولت مطرح شد؛

تازه ترین اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعطیلی مراکز هنری

​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص آخرین وضعیت چاپخانه‌ها، تالارهای نمایشی، سینما و همچنین روند برگزاری کنسرت‌ها در دوره جدید محدودیت‌های کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اگر چاپخانه‌ها تعطیل شوند شرایط برای انتشار نشریات چگونه خواهد بود، اظهار کرد: درباره محدودیت‌های دوهفته آتی، چاپخانه‌ها جزو گروه یک مشاغل محسوب شدند و بنابراین فعالیت خود را خواهند داشت. طبیعتاً روزنامه‌ها و سایر مواردی که با چاپخانه‌ها سروکار دارند، مشکلی نخواهند داشت.

وی درباره اخبار منتشرشده در زمینه برگزاری کنسرت‌های موسیقی تا قبل از ساعت ۱۸ تصریح کرد: در دو هفته آینده، طبیعتاً با محدودیت‌هایی که وجود دارد، کلیه فعالیت‌های غیرضروری به ‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.

صالحی یادآور شد: آن موضوعی که مطرح شد، مربوط به پیش از دو هفته آینده بود و سالن‌های هنری و موسیقی اگر فاصله‌ی میان افراد را برمبنای ۵۰ درصد حفظ می‌کردند، فعالیت آنان مجاز بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موضوع قیمت‌ بلیت‌ها نیز متناسب با این است که موظف به افزایش فاصله‌ها بودند و در نتیجه اگر سالنی ۵۰۰ نفر گنجایش داشت، بیش از ۲۵۰ نفر را نمی‌توانست در خود جای دهد و همین موضوع بر قیمت‌ها هم تاثیر داشته است.

وی افزود: متاسفانه ما این مشکل را در فضای سالن‌های تئاتر و سینما هم داریم که محدودیت‌های پیش‌آمده از ابتدای سال تاکنون شرایط سختی را برای عمده اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و منجر به پرهیز مردم از حضور در چنین اماکنی شده است.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت البته کمک‌های دولتی تا حدی جبران‌کننده بوده است اما با جبران همه مشکلات فاصله داریم.




نظرات کاربران