در حال بارگذاری ...
«ایوب خان» چراغ اجراهای تئاتر شهر را روشن می کند

«یاماها» در تالار قشقایی به صحنه می رود
تماشای «برونسی» در تالار سایه

سه اثر نمایشی جدید به کارگردانی امیردژاکام، کهبد تاراج و مرتضی شاه کرم طی روزهای آینده در تالارهای چهارسو، قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می کنند.

  به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، «ایوب خان» به کارگردانی امیردژاکام ، «یاماها» به کارگردانی کهبد تاراج و «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم عنوان سه نمایش جدید مجموعه تئاتر شهر بعد از مدت ها وقفه در فعالیت های اجرایی این مجموعه به دلیل شرایط کرونایی هستند که از هفته جاری  اجرای خود در تالارچهارسو، تالار قشقایی و تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می کنند.

نمایش «ایوب خان» به نویسندگی و کارگردانی امیردژاکام اولین اثر نمایشی است که چراغ اجراهای عمومی  تئاتر شهر پس از تعطیلی چند ماهه این مجموعه را روشن می کند.

دراین اثر نمایشی که از روز دوشنبه 29 دی ماه ساعت 18:30 با مدت زمان 70 دقیقه در تالار چهارسو تئاترشهر به صحنه می رود (به ترتیب ورود صحنه) الهام خضرایی منش، نسیم داداشی، طاها عابدی، ماهان عابدی، حسام شهیدی، الناز ملک پور، غزل جمشید آبادی، نیوشا امینی، مهدی حوریه، ندا حسینی، زینب تحقیقی، ارمین خزائلی، شایان انجمنیان ، مژده عنایتی، سمانه شعاعی، بهرام ابراهیمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

داستان نمایش ایوب خان در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ می‌گذرد و ماجرای زنی را روایت می‌کند که قرار است همسرش که چند مامور ژاندارمری را زده را اعدام کنند. این زن از گلبافت به جلو خانه ایوب خان که فرد ورزشکار و خیری است، آمده تا با کمک او برای شوهرش پول دیه جمع کند و او را از اعدام نجات دهد. اما ماجرا به گونه ای دیگر رقم می خورد.

«یاماها» عنوان نمایش جدید دیگر تئاتر شهر به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج است که از روز چهارشنبه اول بهمن ماه ساعت 18:45 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 35 هزار تومان  و بازی  مرجان قمری، لبخند بدیعی و مازیار سیدی اجرای خود را در تالار قشقایی آغاز می کند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: « این نمایش داستان سه آدم است که به هم ربط دارند؛ برادر و خواهری به همراه یک دختر. برادر در دهه هشتاد و پس از سال‌ها داستان چند سال پیش خواهر خود در دهه‌های چهل و پنجاه را روایت می‌کند. همچنین داستان دختر دیگری که مکمل این دو شخصیت است.»

در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش «برونسی» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم و بازی مسعود شامی خاتونی، محسن پوشایی، پروا آقاجانی، مائده جلالی، مرتضی شاه کرم، فریدکیامرثی، ایمان سلگی، احمد صمیمی، سالار مسیب زاده و مجید رحمتی  از روز پنجشنبه 2 بهمن ماه ساعت 18 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان اجرای عمومی خود را آغاز می کند.

نمایش «برونسی» چهار مقطع از زندگی شهید عبدالحسین برونسی که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است را نشان می‌دهد. در این نمایش 4 موقعیت منفک از هم که به یکدیگر مرتبطند در چهار تابلو به تصویر کشیده می‌شوند.

اجرای این  سه اثر نمایشی در حالی است که نحوه فروش بلیت و حضور تماشاگران در تالارهای نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت پنجاه درصدی تالارها و موارد مربوط به فاصله گذاری براساس شیوه نامه های بهداشتی صورت می گیرد.




نظرات کاربران