در حال بارگذاری ...
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در تئاتر شهر؛

تئاتر «برونسی» یک نمایش فرهنگ ساز است
قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته اند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با حضور در تئاتر شهر ضمن تماشای نمایش «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم در تالار سایه با مدیر این مجموعه نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، دکتر سعید محمد فرمانده قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء با حضور در تئاتر شهر ضمن تماشای نمایش «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم در تالار سایه با ابراهیم گله دارزاده مدیر این مجموعه نیز دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از تماشای نمایش «برونسی» گفت:  تئاتر «برونسی» نمایشی بسیار خوب و حرفه‌ای با بازی‌های درخشان در حوزه دفاع مقدس است که  توانسته به درستی مبارزات مردم در دوران ستم‌شاهی تا حضور آنها  دردوران دفاع مقدس را به هم متصل و یکی از قهرمانان ملی ایران به ویژه  شهید برونسی را به تصویر بکشد. اثری که من از تماشای آن هم استفاده کردم و هم لذت بردم.

محمد پرداختن به موضوع «اخلاص را ویژگی خاص این نمایش دانست و افزود: به اعتقاد من اصل موضوع  این اثر نمایشی نشان دادن اخلاص است که همواره در فرهنگ و ریشه‌های اعتقادی ما وجود داشته اند. این نمایش نشان می‌دهد که آدم باید با اعتقاد زندگی کند، امروز گمشده مهم ما هم دقیقا همین موضوع است. من بر این باورم با این نمایش‌ها می‌توان برای جامعه فرهنگ سازی کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به اهمیت نمایشنامه جذاب و مخاطب پسند در حوزه نمایش اشاره کرد و گفت: جریان دفاع مقدس خیلی متنوع است و از هر جهتی به‌آن نگاه کنید می تواند طرح یک سناریو و مطلب باشد. از مسائل دفاع مقدس و با استفاده از افرادی که خودشان  تجربه کرده‌اند می‌توان هم موضوعات مفهومی و هم حتی موضوعات طنز استخراج کرد که با درهم عجین شدن ،تبدیل به نمایشنامه‌هایی جذاب و تاثیرگذار می‌شوند.

وی تصریح کرد: موضوع دفاع مقدس بحث دفاع از خاک و میهن است و همه ایرانی‌ها نسبت به این موضوع عرق و علاقه دارند و برایشان جالب است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مورد حمایت از آثار نمایشی دغدغه‌مند گفت: بخش‌های دولتی بودجه‌های فرهنگی در اختیار دارند که حمایت از هنرهای نمایشی را ممکن می‌کند . ما هم به نوبه خودمان اگر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم.

وی در دیدار با ابراهیم گله دارزاده مدیر تئاتر شهر ،تلاش‌‌های وی و دست اندرکاران مجموعه تئاترشهر برای اجرای نمایش و روشن نگه داشتن چراغ تئاتر با همراهی هنرمندان را شایسته قدردانی دانست و افزود: تعطیلی سالن‌های نمایشی خیلی از هنرمندانی که از این مسیر امرار معاش می‌کنند را دچار مشکل کرده‌ و اگر تعطیلی ادامه پیدا کند علاوه بر فرهنگ جامعه در این بخش، هنرمندان هم آسیب جدی‌تری می‌بینند. امشب شاهد بودیم که در مجموعه تئاترشهر با رعایت کامل فاصله گذاری و پروتکل‌ها نمایش‌ها اجرا می‌شوند که این جای تشکر دارد.




نظرات کاربران