در حال بارگذاری ...
در گفتگو با ایسنا مطرح شد؛

خاموش کردن دستگاه های تهویه هوا یعنی تعطیلی تئاتر !

مدیر مجموعه تئاتر شهر با ابراز نگرانی از بی‌برقی‌های اخیر هشدار می‌دهد که این اتفاق می‌تواند ضررهایی بدتر از کرونا به تئاتر وارد کند و دوباره آن را به تعطیلی بکشاند.

در روزهای اخیر که برق برخی از مناطق حتی تا سه نوبت در روز هم قطع شده، نگرانی تازه‌ای برای هنرمندان و مدیران نمایشی رقم خورده است؛ اگر در میانه اجراها برق سالن رفت، تکلیف چه خواهد بود.

ابراهیم گله‌دارزاده، مدیر مجموعه تئاتر شهر در گفتگو با ایسنا از این دلمشغولی سخن می‌گوید و تاکید دارد که اجازه ندهیم با قطع برق و تعطیلی تئاتر، همین دلخوشی اندک هم از مخاطبان گرفته شود.

او درباره مجهز بودن مجموعه تئاتر شهر به سیستم برق اضطراری می‌گوید: سیستم‌های ذخیره برق ما فقط برای روشنایی عمومی و خروج از سالن طراحی شده است و ژنراتور تولید برق تئاتر شهر تنها بخشی از نیاز این مجموعه را تامین می‌کند.

گله‌دارزاده با اشاره به به لزوم جریان هوا در مکان‌های سربسته در دوران کرونا توضیح می‌دهد: در شرایط کرونایی لازم است، تهویه سالن‌ها مدام روشن باشد تا هوا جریان پیدا کند و سلامتی افراد به خطر نیفتد. در چند روز اخیر خوشبختانه در میانه اجراها با قطع برق رو به رو نشده‌ایم ولی تذکراتی بابت خاموش کردن تهویه‌ها دریافت کرده‌ایم، چراکه برخی از دستگاه‌های تهویه هوا مصرف برق بالایی دارند.

مدیر مجموعه تئاتر شهر از نامه‌نگاری با اداره برق برای تشریح شرایط خاص سالن‌های تئاتر خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: در این نامه دلایل خود را توضیح داده‌ایم که چرا نمی‌توانیم دستگاه تهویه هوا را خاموش کنیم و امیدواریم مسئولان اداره برق شرایط خاص مجموعه‌های تئاتری را در نظر بگیرند.  

گله‌دارزاده  تاکید می‌کند: خاموش کردن دستگاه‌های تهویه هوا، یعنی تعطیلی تئاتر چون نمی‌توانیم با سلامتی گروه‌های نمایشی و تماشاگران بازی کنیم، بویژه حالا که بعد از تعطیلی چند باره تئاتر ، بار دیگر به حضور در سالن‌های نمایشی اعتماد کرده‌اند.

این مدیر هنری با ابراز تاسف از شرایط اجتماعی فعلی خاطرنشان می‌کند: حضور دوباره مردم در سالن‌های تئاتر، فرصتی است تا کمی احوالات‌شان بهتر شود، آن هم در دوره‌ای که مدام با اتفاقات تلخ رو به رو می‌شویم. حالا که مردم در میان همه مشکلات و تنگناهای گوناگون، تئاتر را به عنوان یک سرگرمی فرهنگی انتخاب و برای حضور در سالن برنامه‌ریزی کرده‌اند، باید این اتفاق نیکو را مغتنم بدانیم.

گله‌دارزاده با اشاره به انتشار برخی از گزارش‌ها مبنی بر استقبال اندک از فیلم‌های سینمایی روی پرده ادامه می‌دهد: مخاطب سینما می‌تواند برای این هنر، جایگزینی در خانه خود پیدا کند ولی تماشاگر تئاتر که دنبال اتفاق زنده روی صحنه است، تئاتر را به همان شکل اصلی خود می‌خواهد و خوشبختانه در حال حاضر تمام ظرفیت مجاز سالن‌های نمایشی که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده، پر می‌شود که مایه خوشحالی است.

او  که خواستار همراهی اداره برق است، می‌گوید: امیدوارم با این همراهی، اندک سرگرمی فرهنگی که در اختیار تماشاگران قرار گرفته، از آنان گرفته نشود. ضمن اینکه فضای معیشت هنرمندان تئاتر بعد از مدت‌ها بیکاری، بار دیگر دچار محدودیت نشود، چراکه قطع ‌برق می‌تواند ضربه جبران‌ناپذیری به تئاتر بزند و ضررهایی بدتر از کرونا به همراه داشته باشد.

مدیر تئاتر شهر در پایان درباره جدول برنامه‌های این مجموعه نیز توضیح می‌دهد: برنامه دور بعدی اجراهای ما آماده است و اگر وارد پیک دیگری نشویم، آن را تا هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

 




نظرات کاربران