در حال بارگذاری ...
در شامگاه ۲۲ تیر صورت گرفت؛

شادی «خندوانه» به اهالی تئاتر تقدیم شد
ادای دین به حمید سمندریان

رامبد جوان در جدیدترین قسمت فصل هفتم برنامه «خندوانه» که شامگاه ۲۲ تیر از شبکه نسیم پخش شد، به زنده یاد حمید سمندریان و همچنین هنرمندان تئاتر که در شرایط کرونایی آسیب دیده اند، ادای دین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه‌شنبه ۲۲ تیرماه و در قسمت جدید «خندوانه» که با اجرای رامبد جوان از شبکه نسیم روی آنتن رفت، این برنامه با حال و هوایی تئاتری آغاز شد.

در ابتدای برنامه رامبد جوان به مناسبت ۲۲ تیر و سالگرد درگذشت حمید سمندریان از تأثیرگذارترین هنرمندان تئاتر معاصر ایران یادی از این هنرمند فقید تئاتر کرد و گفت: سالگرد درگذشت استاد بزرگ حمید سمندریان است، ایشان از بزرگان تئاتر مملکت ما است، روح شان شاد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: به این مناسبت و به مناسبت کرونا باید بگویم که بچه‌های تئاتر طی یک سال و نیم گذشته خیلی خیلی زیاد آسیب دیدند. به دلیل تعطیلی تئاترها و تعطیلی کارشان که هیچ کار دیگری نمی‌توانند بکنند، خیلی‌های شان خانه نشین شدند و این آسیب بزرگی هم از نظر مالی و هم از نظر روحی است. اینکه یک پدر، یک مادر یا جوانی که برای خود برنامه ریزی کرده و خانواده خود را اداره می‌کند و یک دفعه شغل خود را از دست می‌دهد، خیلی خیلی جای تأسف دارد.

جوان سپس خطاب به مخاطبان تلویزیونی برنامه «خندوانه» گفت: از همه خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم و با تأکید خواهش می‌کنم که به محض باز شدن سالن‌های تئاتر حتماً از تئاترها استقبال کنید و حتماً تئاترها را ببینید زیرا بچه‌های تئاتر غیر از اینکه به حمایت نیاز دارند، مطمئناً شوری که شما برای شان هدیه می‌برید را با تمام جان شان دریافت می‌کنند و بدانید آنها هم با تمام قدرت و قوا و توانایی شان روی صحنه می آیند چون یک سال و نیم این انرژی جمع شده و می‌خواهند عالی باشند. مطمئناً بهترین میزبانی و پذیرایی را از شما خواهند کرد.

مجری برنامه «خندوانه» در ادامه خطاب به هنرمندان تئاتر، اظهار کرد: دوستان تئاتری من، عزیزان تئاتری، من هم به نوبه خودم به عنوان عضوی کوچک از جامعه تئاتر، سینما و تلویزیون عشق و درود خودم را نثارتان می‌کنم و امیدوارم تئاتر هر چه زودتر دوباره رونق بگیرد.

این هنرمند عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون تأکید کرد: واقعاً تماشای تئاتر به عمر آدم اضافه می‌کند. من هر وقت به تماشای تئاتر نشسته‌ام تا مدت‌ها مزه آن تئاتر در خیال و جانم بوده و لذتش را برده‌ام. امیدوارم زودتر این مشکلات حل شود.

جوان در ادامه بخش ابتدایی برنامه شادی برنامه را به تئاتری‌ها و همچنین خبرنگاران محیط زیست تقدیم کرد و گفت: شادی برنامه را تقسیم بکنیم به همه تئاتری‌های عزیز ایران که واقعاً به شعور، فرهنگ و باورهای درست اجتماعی، خانوادگی و انسانی همه ما اضافه می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود در این بخش از برنامه «خندوانه» تصریح کرد: تئاتر جای بسیار مقدس و فوق‌العاده ای است و امیدوارم صحنه‌اش همیشه پر رونق و چراغش روشن باشد و بچه‌های تئاتر بدرخشند و کیف کنند و ما هم به عنوان مخاطب شان همیشه تئاتر را ببینیم و لذت ببریم و برای شان ایستاده کف بزنیم.




نظرات کاربران