در حال بارگذاری ...
روز شنبه نهم مرداد ماه؛

استاد جلال ستاری دار فانی را وداع گفت

استاد جلال ستاری اندیشمند و پژوهشگر شناخته شده حوزه فرهنگ و هنر روز شنبه نهم مرداد ماه در منزل شخصی اش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر به نقل از  خبرگزاری مهر استاد جلال ستاری اندیشمند و پژوهشگر شناخته شده حوزه فرهنگ و هنر روز شنبه نهم مرداد ماه در سن نود سالگی در منزل شخصی اش دار فانی را وداع گفت.

وی در سال 1310 در شهر رشت به دنیا آمد. ستاری در سوئیس تحصیل کرد و دکترا گرفت. او یکی از استادان معروف او ژان پیاژه بود. این در حالی است که جایزه‌ای نیز به نام جلال ستّاری هر سال به پژوهشگران برتر نمایش ایرانی اهدا می‌شود.

مرحوم جلال ستاری بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی در طی بیش از ۶۰ سال، تألیف و ترجمه کرده است. اسطوره در جهان امروز، سیمای زن در فرهنگ ایران، در قلمرو فرهنگ، شرق در ادبیات، فرانسه، نمایش در شرق، در بی دولتی فرهنگ، آیین و اسطوره در تئاتر، جهان اسطوره‌شناسی، اسطورگی و فرهیختگی، نماد و نمایش، زمینه اجتماعی تعزیه و تئاتر در ایران، زبان رمزی قصه‌های پرشور، زمینه فرهنگ مردم، تأثیر سینما در کودک و نوجوان و مدخلی بر رمزشناسی عرفانی عناوین برخی از آثار استاد جلال ستاری است.

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر ضایعه درگذشت استاد جلال ستاری را به خانواده آن مرحوم به ویژه همسر محترمشان سرکار خانم دکتر لاله تقیان و جامعه فرهنگ و هنر کشور تسلیت عرض می نماید.




نظرات کاربران