در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی به ایسنا گفت:

چه کسانی در اولویت واکسن قرار می‌گیرند؟

مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: به صندوق اعتباری هنر پیشنهاد کرده‌ایم که گروه‌های نمایشی در حال اجرا و کسانی که تا شهریور ماه نوبت اجرا دارند، در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

قادر آشنا در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت واکسینه کردن هنرمندان تئاتر و گروه‌های نمایشی توضیح داد: ما مدت‌هاست که در مرکز هنرهای نمایشی پیگیر واکسینه کردن هنرمندان تئاتر هستیم و بخصوص آقای صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به جد این موضوع را دنبال می‌کنند.

او ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیمی که در وزاتخانه گرفته شده، صندوق اعتباری هنر بحث واکسینه کردن تمام گروه‌های هنری را پیگیری می کند تا در این زمینه تمرکزی ایجاد شود.

آشنا اضافه کرد: پیشنهاد ما به صندوق اعتباری هنر این است که گروه‌های نمایشی که اثری روی صحنه دارند و همینطور گروه‌هایی که تا شهریور ماه در نوبت اجرا هستند، همراه با سالن‌داران در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند به این معنی که هم این گروه‌ها و هم کارکنان سالن‌ها خارج از بحث سنی، در اولویت باشند و بتوانند زودتر واکسن بزنند.

مدیر کل هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: ما این پیشنهاد را قبلا مطرح کرده‌ایم و همچنان پیگیر آن هستیم و این پیشنهاد برای تمام سالن‌های فعال فارغ از دولتی یا خصوصی، در حال پییگیری است.

او در ادامه درباره روند صدور مجوز آثار نمایشی با توجه به تعطیلی سالن‌های دولتی توضیح داد: روند صدور مجوز ادامه دارد. تنها یک بند به آن اضافه شده مبنی بر اینکه گروه‌های نمایشی ملزم به در نظر گرفتن شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و این گونه نیست که صدور مجوزها متوقف شده باشد.




نظرات کاربران