در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کرد:

شرایط افزایش ظرفیت تالارهای نمایشی در روزهای کرونایی

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر بیان کرد منتظر برداشته شدن بخشی از محدودیت‌های کرونایی تئاتر و افزایش ظرفیت مخاطب در سالن‌ها هستیم.

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درباره این موضوع که با توجه به بازگشایی سالن‌های تئاتر و از سرگیری اجراهای عمومی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها آیا ظرفیت پذیرش مخاطب در اجراها افزایش پیدا می‌کند یا نه، به خبرنگار مهر گفت: اینکه فعالیت‌های تئاتری از سر گرفته شده و شاهد اجرای عمومی آثار نمایشی در سالن‌های تئاتر هستیم اتفاق خوشحال کننده‌ای است. دکتر رئیسی معاون وزیر بهداشت و همچنین دیگر عزیزان ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند که به زودی بخشی از محدودیت‌های کرونایی برداشته می‌شود.

وی یادآور شد: باید منتظر بمانیم و ببینیم محدودیت‌هایی که برداشته می‌شوند چه هستند تا بر اساس آن محدودیت‌های تئاتر را هم کاهش دهیم.

آشنا با بیان اینکه پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتری به خوبی رعایت می‌شوند، افزود: منتظریم تا با کم شدن محدودیت‌های کرونایی، ظرفیت پذیرش تماشاگر سالن‌های تئاتر را از یک سوم به دو سوم افزایش دهیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره نحوه حمایت مالی از گروه‌های نمایشی که با ظرفیت محدود سالن آثار خود را اجرا می‌کنند، اظهار کرد: ما با همان روند یک سال اخیر از گروه‌های تئاتری حمایت می‌کنیم و بررسی‌های لازم درباره نحوه افزایش حمایت‌ها را هم انجام می‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: اداره کل هنرهای نمایشی تمامی تعهدات خود نسبت به گروه‌های نمایشی را تا به این لحظه پرداخت کرده و بدهی به گروه‌ها ندارد.




نظرات کاربران