در حال بارگذاری ...
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی؛

در فقدان یک هنرمند درستکار و درست اندیش
تاریخ مراسم تشییع پیکر مرحوم عزت الله مهرآوران مشخص شد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادرآشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفت.

در متن قادرآشنا آمده است:

 خوشا آنانکه با عزّت ز گیتی |  بساط خویش برچیدند و رفتند

 نمایشنامه نویس،  کارگردان و بازیگر توانا و نام‌آشنای همروزگارمان،  عزت الله مهرآوران ،  به صحن آرامش ابدی پیوست.

زندگی سراسرمهرورزی او،  با آزادگی و عزّتمندی  سپری شد و اجابت فروتنانه ی دعوت حق،  به نقش آفرینی های او در این خاکل گوهر خیز  ،  پایان بخشید.

 هنرمندی که  پیش از آنکه "مرگ یزدگرد " را از پسِ " شاهنامه خوانی ها " روایت کند؛ در روش و منش،  مرگ آگاه بود و از" مال کنون " تا " واقعه خوانی" و دیگر آثار ارجمند خود، به کوچ و هوا خواهیِ " دلدار"، و درستکاری در روی صحنه و درست اندیشیدن در پشت صحنه ،  می‌اندیشید و اینک که   در دیار رحمت حق،، به آرامش رسیده است ؛ایمان بی پیرایه او،  یقیناً روشن تر از پیش،  به  ما می گوید که "غربت، وطن من نیست " .

 روح بلندش با خوبان،  محشور باد و سربلندی خانواده مکرّمش ، در سایه سار صبر و شکیبایی ارزانی شده از سوی خداوند متعال، مستدام.

شایان ذکر است پیکر عزت‌الله مهرآوران، ساعت ۱۱ صبح دوشنبه ۱۹ مهرماه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.




نظرات کاربران