در حال بارگذاری ...
در گفتگو با ایسنا مطرح شد؛

طرح چند دغدغه مهم در حوزه اجراهای آینده تئاتر شهر

مدیر مجموعه تئاتر شهر از یک نگرانی جدی سخن می‌گوید؛ تلنبار شدن انبوهی از تقاضاهای اجرا که بی‌پاسخ خواهد ماند ولی در عین حال تاکید می‌کند حق هیچ گروهی که با این مجموعه عهد و پیمان اجرا بسته، ضایع نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، حالا که سالن‌های دولتی تئاتر بعد از مدتی سکوت، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، مدیران این سالن‌ها با وضعیتی دشوار رو به رو شده‌اند؛ از یک سو، گروه پرشماری از هنرمندان که برای کار کردن، چندین سال منتظر مانده‌اند و از سوی دیگر، مجموعه‌هایی که ظرفیت‌شان بارها کمتر از حجم این تقاضاهاست. به این شرایط اضافه کنید، تغییر و تحولات اجتناب‌ناپذیر مدیران وزارت ارشاد را که دلمشغولی دیگری برای هنرمندان ایجاد کرده است.

در چنین وضعیتی ابراهیم گله‌دارزاده، مدیر مجموعه تئاتر شهر از انبوه گروه‌هایی می‌گوید که برای اجرا در این مجموعه قرارداد دارند، برای آماده‌سازی آثار خود هزینه کرده‌اند و حتی بعضی از آنها قسط اول کمک هزینه خود را هم دریافت کرده‌اند ولی امسال هم نوبت اجرا نخواهند گرفت. او البته تاکید می‌کند که این گروه‌ها در اولویت اجرا هستند و همه تلاش خود را به کار می گیرد تا حق هیچ گروهی ضایع نشود.

 این مدیر هنری در گفتگو با ایسنا با اشاره به تعطیلی پی در پی تئاتر در دوران کرونا اضافه می‌کند: دو سال است که بسیاری از هنرمندان تئاتر، کار نکرده‌اند و بعضی هم دو سال پیش از شروع کرونا  کار کرده بودند و منتظر بودند سال 98 روی صحنه بروند که حالا شده 1400 و متاسفانه امسال هم نوبت اجرا به آنان نمی‌رسد و با این وصف، تا سال آینده، پنج شش سال امکان کار  نداشته‌اند .قطعا این دوستان حق دارند ولی شرایط ما هم بسیار دشوار است. چگونه در تئاتر شهر می‌توانیم به همه دوستان‌مان که چند سال منتظر بوده‌اند، نوبت اجرا بدهیم؟

او یادآوری می کند: نمایش‌های زیادی داریم که سال 98 قرارداد اجرایشان بسته شده و مجوز شورای نظارت و ارزشیابی را هم دریافت کرده‌اند و بعضی حتی یک قسط از مبلغ قراردادشان را هم گرفته‌اند ولی هنوز موفق به اجرای نمایش خود نشده‌اند. طبیعتا اینها برای اجرا در اولویت خواهند بود.

گله‌دارزاده با بیان اینکه بسیاری از مدیران در دوران کرونا با چالش‌های فراوانی رو به رو بوده‌اند، ادامه می‌دهد: فکر نمی‌کنم هیچ مدیری با چنین وضعیت عجیبی و این حجم از تقاضاها مواجه شود. سال‌های پیش مثلا سیصد چهارصد تقاضا به تئاتر شهر می‌رسید و به چهل تا پاسخ می‌دادیم و به بقیه نه می‌گفتیم اما حالا چنین نیست  و شاید حدود هزار تقاضا برای اجرا در این مجموعه رسیده باشد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر در پایان تاکید می‌کند: تا زمانی که هستیم، به عهدی که دولت با گروه‌های نمایشی بسته و قول و قراری که این گروه‌ها برای اجرا در تئاتر شهر گذاشته‌اند، پایبندیم و از این بابت جای نگرانی نیست.




نظرات کاربران