در حال بارگذاری ...
رییس مجموعه تئاتر شهر خبر داد؛

سالن مشاهیر «تئاتر شهر» تجهیز می‌شود
طرح جابجایی کتابخانه

رییس مجموعه تئاتر شهر با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد یکی از مهمترین اقدامات این است که سالن مشاهیر تئاتر شهر به امکانات به روز تجهیز شود.

ابراهیم گله‌دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره آماده سازی مجموعه تئاتر شهر برای میزبانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به اینکه به دلیل فروکش کردن شیوع کرونا امکان اجراهای حضوری جشنواره بیش از گذشته شده است، به خبرنگار مهر گفت: تعطیلی‌های کرونایی فرصت مناسبی بود که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا جایی که شرایط مالی اجازه می‌داد از آن بهره‌برداری شد و اتاق‌های گریم و اتاق‌های گروه‌های نمایشی به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی و نوسازی شده‌اند.

وی یادآور شد: اما همچنان مشکلاتی هم داریم که یکی از مهمترین آن‌ها بحث تجهیزات سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر است. این سالن که در طول سال میزبان نشست‌ها و رویدادهای مختلف تئاتری است تجهیزات به روزی ندارد و امکانات لازم برای برگزاری رویدادهای آنلاین را ندارد. این مشکل در برگزاری بخش سمینار جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی مشهود بود که البته به شکل موقت امکانات مورد نیاز تهیه و مشکل برطرف شد. مکاتبات لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای تخصیص بودجه به منظور تجهیز سالن مشاهیر انجام داده‌ایم.

گله‌دارزاده با بیان اینکه سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در حوزه نور، صوت و صحنه امکانات قابل قبولی دارند، افزود: در این بخش آنچه قدیمی بود تعمیر و روزآمد شده و آنچه نیاز به تغییر و تعویض داشت نیز تغییر کرده و تجهیزات جدید جایگزین شده است. البته این دستگاه‌ها و تجهیزات عمری مفید دارند و چون به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌شود مدام باید رسیدگی شوند. در حال حاضر نمی‌گویم امکانات سالن‌های تئاتر شهر اعلی هستند بلکه امکانات قابل قبولی در اختیار داریم.

مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره بحث نورپردازی نمای بیرونی مجموعه که همچنان فاقد یک نورپردازی حرفه‌ای و درخور است، تأکید کرد: در طرحی که برای فاز سوم پهنه رودکی در نظر گرفته شده بحث نورپردازی بنای مجموعه تئاتر شهر هم موجود است. در حال حاضر نورپردازی بنا به گونه‌ای است که پیرامون تئاتر شهر از نور کمتری برخوردار است تا خود بنای تئاتر شهر جلوه داشته باشد. درست است که با خاموش کردن پیرامون مجموعه تصویر درستی از بنای تئاتر شهر ارائه می‌شود اما این خاموشی پیرامون امکان بهره‌برداری مناسب و درست را از مخاطبان و مراجعه کنندگان به این مکان و فضای اطراف آن را کم کرده است.

وی اظهار کرد: در زمینه نورپردازی داخلی مجموعه نیز نیازمند استفاده از لامپ‌ها و پرژکتورهای به روز با قابلیت بالا و مصرف کم هستیم که تهیه این تجهیزات نیز نیازمند تأمین بودجه است. در این خصوص مکاتباتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ایم و طی آن اعلام کرده‌ایم که استفاده از این تکنولوژی اجتناب‌ناپذیر است.

گله‌دارزاده درباره نیاز مجموعه به فضایی به عنوان اتاق وی آی پی با توجه به اینکه فضای حال حاضر در این خصوص مناسب و درخور نیست، تصریح کرد: تئاتر شهر یک معماری محدود دارد و تغییر معماری آن امکان ندارد فقط می‌توان بهره‌برداری فضاهای موجود در طبقات را تغییر دارد. باید اصالت مجموعه تئاتر شهر حفظ شود ولی اگر نیاز باشد از ظرفیت طبقات دیگر نیز در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر در پایان سخنان خود یادآور شد: کتابخانه و مرکز اسناد تئاتر شهر هم حتماً باید جابجا شود و در این خصوص به‌دنبال طرح و نقشه هستیم که برخی شرکت‌های معماری طرح‌هایی را در این خصوص ارائه داده‌اند که این طرح‌ها در دست بررسی هستند.

کد خبر




نظرات کاربران