در حال بارگذاری ...
در گفتگو با محمد میرعلی اکبری مطرح شد؛

«پنگوئن‌های افسرده» روایتی از فاصله طبقاتی پایین‌شهر و بالاشهر

کارگردان نمایش «پنگوئن‌های افسرده» گفت: تاثیراتی که شکاف طبقاتی روی افراد جامعه می‌گذارد، دلیل اجرای این نمایش بود.

محمد میرعلی اکبری نویسنده و کارگردان «پنگوئن‌های افسرده»، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: «پنگوئن‌های افسرده»  در ژانر پلیسی و جنایی و درباره مواد مخدر است. شخصیت‌های این نمایش برگرفته از قشر پایین شهر و بالای شهر جامعه هستند. شکاف طبقاتی بین مردم طبقه بالا و پایین و آسیب‌های آن، موضوع اصلی این نمایش است.

او طراحی صحنه این نمایش را به احسان فلاحت‌پیشه واگذار کرده و فلاحت پیشه دکور را مینی‌مال و نمادین طراحی کرده است.  وی دلیل  روی آوردن به استفاده از این مدل برای طراحی دکور را  هزینه‌های بالای طراحی صحنه و بازیگران زیاد آن دانست.

میرعلی اکبری درباره نحوه انتخاب بازیگران توضیح داد: انتخاب بازیگران دو ماه طول کشید و همیشه روال کار من بدین‌ صورت بود که از بازیگرانی دعوت می‌کردم که به‌صورت ثابت از آن‌ها در نمایش‌هایم استفاده می‌کردم؛ اما در این کار هنرپیشه هایی که تابه‌حال با آن‌ها کار نکرده بودم استفاده کردم که خوشبختانه بسیار گروه خوب و متعهد بودند.

این کارگردان دلیل استقبال مخاطبان از این نمایش را دارا بودن  قصه‌ پلیسی و معماگونه آن دانست و همچنین بر بازی خوب و یک دست بازیگران تاکید کرد.

او درباره شرایط این روزهای تئاتر هم گفت: کار کردن در کرونا استرس‌های خاص خود را دارد. من هزینه زیادی برای این نمایش کردم و چون علاقه شدیدی به تئاتر دارم، مجبور به پذیرفتن این ریسک هستم. 

 وی همچنین یکی از دلایل نام‌گذاری این نمایش  با عنوان «پنگوئن‌های افسرده» را کلونی زندگی کردن پنگوئن‌ها  دانست که وقتی افسرده می‌شوند در پرت ترین نقطه در قطب جنوب خود را پرت  می کنند تا بمیرند. 

گفتنی است؛ «پنگوئن‌های افسرده» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن قشقایی تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.  

 




نظرات کاربران