در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» مطرح کرد

موضوع اصلی نمایشنامه درباره تاثیرگذاری مثبت روی افراد است

محمد ستوده کارگردان نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» که این روزها در تالار قشقایی تئاتر شهر به مناسبت سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی اجرا می‌شود، می‌گوید صحبت اصلی نمایشنامه «پرواز با بال‌های سوخته» درباره تاثیرگذاری مثبت یک آدم روی افراد است.

به گزارش ایران تئاتر، محمد ستوده کارگردان تئاتر اهل استان تهران این روزها و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر است.

در مورد درئنمایه و چگونگی به صحنه رفتن این نمایش با محمد ستوده به گفت‌وگو پرداختیم.

دلیل اجرای نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» چه بود و به‌‌عنوان کارگردان چقدر توانستید با متن ارتباط برقرار کنید؟

نمایشنامه «پرواز با بال‌های سوخته» برای بخش سردار سلیمانی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران آماده شد. طبیعتا به‌عنوان کارگردان نمایش خیلی زیاد علاقه‌مند به متن این اجرا شدم چون در متن به هیچ‌وجه شعار دادن را نمی‌بینیم و بسیار راحت می‌توان با متن ارتباط برقرار کرد.

نمایش شما از جشنواره استانی به جشنواره تئاتر فجر راه یافته؟

بله، بعد از اجرا در جشنواره تئاتر استان تهران و کسب چندین رتبه و شایسته تقدیر شدن، نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» به جشنواره تئاتر فجر مناطق راه‌ یافت که امیدواریم بتوانیم در تئاتر فجر امسال هم حضور داشته باشیم.

برای مان درباره موضوع نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» بگویید.

داستان این نمایش درباره جوانی سردار سلیمانی است که در اوایل انقلاب و دوران جنگ اتفاق می‌افتد. در این داستان سه آدم لات وجود دارد که با دستور ساواک به حسینیه‌ها می‌رفتند و مراسم مذهبی را به هم می‌ریختند. آن ها طی ماجراهایی با سردار سلیمانی در این حسینیه‌ها آشنا می‌شوند و تحت تاثیر مرام او قرار می‌گیرند و در نهایت هرسه همراه حاج قاسم به جپهه می‌روند و شهید می‌شوند. صحبت اصلی نمایشنامه «پرواز با بال‌های سوخته» درباره تاثیرگذاری مثبت یک آدم روی افراد است.

اجرای نمایش در این روزها چگونه است؟ 

این روزها مخاطب تئاتر شاید مانند قبل نباشد و حضورش کمرنگ تر شده باشد، اما من معتقدم که ما با هنر حرف می‌زنیم و نباید صحنه‌های تئاتر را خالی کنیم و از طرف دیگر هم تماشاگران باید همراه تئاتر باشند تا با حمایت آن‌ها چراغ صحنه های نمایش همچنان روشن بماند.

«پرواز با بال‌های سوخته» به نویسندگی مهدی اکبری تا شانزدهم دی‌ سال جاری در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی که یکی از نمایش‌های برگزیده بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران بوده، رسول حق‌شناس، محمدمهدی پازوکی، سمیه کیا دربندسری، مهدی توکلی، طراوت طیبی، یوسف امان پور، محمد قائمی، سیدعلی حسینی نژاد ، هدیه فدایی، علی‌اصغر حق‌شناس، کیانا حق‌شناس، الهه تبریزی، تینا حاجی‌آبادی ،فاطمه حضوری، زینب داوودی، ریحانه شیخ به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

آزالیا پرستش (دستیار کارگردان)، فرزانه اسفندیاری (منشی صحنه)، محمدجواد صالحی (طراح صحنه و نور)، نوید میرزایی (مدیر صحنه)، مهدی ترابی (دستیار صحنه)، محمدجواد صالحی ،حسین نجفی، وحید گودرزی و نوید میرزایی (گروه ساخت دکور)، آزالیا پرستش (طراح لباس)، فاطمه شاهین (دستیار لباس)، نیلوفر طوفان پور (طراح گریم)، سامان شیرنسب (آهنگساز)، زهرا اصغری (عکاس)، میعاد حاجی میرزایی (نوازنده سنتور و سه‌تار)، سامان شیرنسب (نوازنده کمانچه)، پوریا سیری (نوازنده هنگ‌درام) نیز گروه اجرایی این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند.

 

 




نظرات کاربران