در حال بارگذاری ...
کارگاه نمایش؛

"هایکوی پاروزن یکدست"
نویسنده و کارگردان: ماندانا عبقری
تاریخ اجرا: 27 بهمن تا 22 اسفند 1401 | ساعت اجرا: 19:30 | مدت اجرا: 45 دقیقه | قیمت بلیت: 50 هزار تومان

عروسک گردانان: علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، محمدرضا لطفی، زهرا مسیب نهاوندی، فاطمه سیفی، صدف صمدی

مشاور کارگردان و طراح صحنه: علیرضا دهقانی

طراح عروسک : ستاره خرم زاده

طراح نور: رضا خضرایی

طراح لباس: رکسانه عبقری

هماهنگی نور و صدا: الهه موسوی

ماسافومی ناکازاکی پسرکی تنها در جریان جنگ جهانی دوم با یک موج بلند سونامی به جزیره ای ناشناخته برده می شود. در آن جزیره با پرنده ای که درنای آرزوهاست و یک خرچنگ آشنا می شود. او تا رسیدن پدرش، پاروزن یکدست، روزهایی پرماجرا را پشت سر می گذارد و به مفاهیم عمیقی از خودشناسی دست پیدا میکند. ماسافومی زیبایی صلح و آرامش را در جزیره ای پر از عشق، به دور از مصایب دنیای پر از جنگ آدم بزرگها در کنار درنای سپید آرزوها که او را قاقا مینامد، کشف می کند. جزیره ای که یافتنش برای یکایک آدمهای جهان، آرزویی است محال.

درباره نمایش:
برای تمام کودکان جهان....
«هایکوی پاروزن یکدست» قصه‌ی عروسکهاست. عروسکهایی که با جادوی دنیای نابشان دنیای آدمها را شورانگیز و رویایی میکنند و بالهای پرواز خیال را تا بیکرانها پیش میبرند.
این نمایش تقدیم می شود به تمام کودکانی که در جریان جنگ جهانی دوم و در اوت ۱۹۴۵ به خاطر خطای انسانهای جنگ افروز و خودخواه، حق مسلم بازی کردن و لذت زندگی را از دست دادند. آنهاییکه در چشم به هم زدنی در موج یک انفجار عظیم و سپید، به جزیره های ناشناخته ای پرتاب شدند که راهی به بهشت داشتند و مانند پسر بچه ی نمایش هایکوی پاروزن یکدست، به خانه شان برنگشتند. این قصه تمام نشدنی خودخواهی آدم بزرگهاست.کاش هیچ جای جهان پاروزن یکدستی نباشد که جنگ دست دیگرش را گرفته باشد. کاش پدرانی که به جنگ رفتند و برنگشتند، مادرانی که زیر آوار ماندند و کودکانی که در موجهای انفجار از جهانی به جهان دیگر کوچ کردند، قصه هایی بودند که در پایانشان می گفتیم، بالا رفتیم ماست بود، پائین اومدیم دوغ بود، قصه ما دروغ بود.اما افسوس که قصه های تلخ جهان راستِ راست هستند.




نظرات کاربران