در حال بارگذاری ...
در گفتگو با ایران تئاتر مطرح شد؛

روایت یک قتل در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر

مجتبی لاله‌زاری کارگردان جوان یزدی است که از ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ با نمایش «دل‌لرزه» به کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر می‌آید.

مجتبی لاله‌زاری کارگردان نمایش «دل‌لرزه» درباره متن این نمایش گفت: «نمایش «دل‌لرزه» نوشته سیدعلی موسویان است که براساس حادثه دلخراش خارج شدن قطار مشهد به یزد از ریل که در 19 خرداد رخ داد، نوشته شده است. این اتفاق تلخ باعث شد ایده این نمایش به ذهن‌مان بیاید که سیدعلی موسویان آن را نوشت.»

او افزود: «در داستان این نمایش که به صورت مستند نوشته شده است، جواد ابویی در ماجرایی با هم‌محله‌ای خود درگیر می‌شود و او را به قتل می‌رساند. حاج مرسل وکیلی که کاندیدای شورای شهر مشهد است، برای کسب رضایت خانواده مقتول در یزد تلاش می‌کند و می‌خواهد به یزد سفر کند که اتفاقاتی در این بین رخ می‌دهد.»

این کارگردان یزدی ادامه داد: «اگر اشتباه نگویم، فکر کنم ما اولین گروه در استان یزد هستیم که نمایش‌مان در تهران و در مجموعه تئاتر شهر اجرای عموم گرفته است که امیدواریم مخاطبان را از این نمایش راضی کنیم.»

لاله‌زاری درباره بازیگران این نمایش که همه از هنرمندان خوب یزد هستند به ایران تئاتر گفت: «سیدمرتضی فخرموسوی، سعید خبیری، امین ‌دلپذیر و طاهره هنزایی بازیگران نمایش «دل‌لرزه» هستند که هرکدام در استان یزد مشغول فعالیت هنری و تئاتر بودند و از هنرمندان خوب شهرمان به شمار می‌روند که به مدت 15 روز روی صحنه خواهیم رفت.»

این کارگردان توضیح داد: «شاید در یزد نسبت به بقیه شهرها و استان‌ها توجه کمتری به تئاتر شود، با تمام این حرفا تلاش‌مان را کرده‌ایم که تئاتر یزد را زنده نگه داریم و تا حدودی هم شاید موفق بوده‌ایم. اجرای تئاتر شهر تهران نیز بسیار برای ما بااهمیت و مهم است چون نماینده استان یزد هستیم و همین‌جا تشکر می‌کنم از کسانی که برای روی صحنه رفتن این نمایش در تهران، همراه ما بودند خصوصا همکاران مجموعه تئاتر شهر.»

مجتبی لاله‌زاری در پایان این گفت‌وگو از خواسته هنرمندان یزد گفت: «استان یزد میزبان خوبی برای جشنواره‌های تئاتری در ایران بوده است، اما خواسته اصلی هنرمندان تئاتر این استان برگزاری کلاس‌های تئاتری و ورک‌شاپ‌های آموزشی توسط هنرمندان بزرگ و خوب ایران است. اتفاقا بستر آن هم در این استان فراهم است ولی نمی‌دانم چرا این اتفاق عملی نمی‌شود.»

عواملی که لاله‌زاری را در اجرای نمایش «دل‌لرزه» همراهی می‌کنند رامین راستجو (طراح فضا)، مجتبی هراتی (آهنگساز)، مهدی ‌گلزار (مدیر روابط عمومی) و امیرحسین سالاری (مدیر تبلیغات) هستند.

گفتنی است همزمان با رونمایی از پوستر «دل‌لرزه» پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی نیز آغاز شده است.

این اثر نمایشی از 28 فروردین تا 12 اردیبهشت 1402 ساعت 19 در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی به سایت تیوال مراجعه کنند.




نظرات کاربران