در حال بارگذاری ...
سیدمحمدجواد طاهری در گفت‌وگویی صریح مطرح کرد

اتفاقات جدید برای بنای تاریخی تئاتر شهر
نقاشی رنگی روی بنا

مدیر تئاتر شهر با انتقاد از وضعیت نابسامان بنای تاریخی تئاتر شهر گفت شاهدیم کنار این بنای پنجاه ساله اتفاقات مختلفی می‌افتد، آتش روشن کرده و سازه‌های جدیدتری را به محدوده آن اضافه می‌کنند. امروز شهرداری بدون رعایت حریم تئاتر شهر هر طرحی را اجرا می‌کند. آیا ما هم می‌توانیم بدون مجوز برویم در هر پارکی یا حریم ساختمان شهرداری، تئاتر اجرا کنیم؟ پس چرا شهرداری هر روز دو قدم به ساختمان تئاتر شهر نزدیک‌تر می‌شود؟

سیدمحمد جواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره وضعیت این بنای ثبت ملی شده گفت: «زمانی که ورودی مترو را زدند؛ حریم مصوب نداشت، اما چرا الان که این حریم مصوب شده؛ هرروز باید با یک چالش جدید روبه‌رو باشیم؟ عوض اینکه از تعداد دست‌فروشان کم کنند، می‌بینیم هرروز بساط شان گسترده‌تر می‌شود. این‌ها مانع اجرای تئاترهای ما می‌شوند. حالا به‌جای ساماندهی به این وضعیت چند روزی است که می‌بینیم اسپیس‌های جدیدتری غیر از آن گذر فرهنگی که بساط جگرفروشان شده، در ده قدمی ساختمان تئاتر شهر ایجاد کرده‌اند

او گفت: «آیا دیگر هیچ جای شهر نمی‌شد این بساط را پهن کرد؟ باید چسبیده به ساختمان تئاتر شهر این برنامه‌های اجتماعی برگزار کرد؟ آیا هدف جز خدشه‌دار کردن حرمت یک فضای فرهنگی و هنرمندان تئاتر این کشور است؟ من تصور می‌کنم جمع نشدن دست‌فروشان، ایجاد بساط جگرفروشان و حالا هم اسپیس‌های جدید، عمدی است

مدیر تئاتر شهر با بیان اینکه پیش‌ از این دو نفر از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به اینجا مراجعه کرده و حریم تئاتر شهر را مشخص کردند، گفت: «حتی به شهرداری هم ابلاغ شد. امروز شهرداری بدون رعایت این حریم هر طرحی را اجرا می‌کند. آیا ما هم می‌توانیم بدون مجوز برویم در هر پارکی یا حریم ساختمان شهرداری، تئاتر اجرا کنیم؟ پس چرا شهرداری هر روز دو قدم به ساختمان تئاتر شهر نزدیک‌تر می‌شود؟»

طاهری افزود: «در این چند سال چه‌کار مفیدی برای ساختمان تئاتر شهر انجام دادند؟ آیا شهردار تهران می‌تواند نگاهی به پشت بنای ثبت ملی شده تئاتر شهر بی‌اندازد و افرادی را ببیند که هرروز بساط مواد فروشی دارند و آتش روشن کرده و بنای ۵۰ ساله را می‌سوزانند آیا متولیان میراث فرهنگی خبردارند که ساختمان تئاتر شهر را نقاشی کرده‌اند؟»




نظرات کاربران