در حال بارگذاری ...
دراولین روز اجرا صورت گرفت؛

قدردانی فرهاد ناظرزاده کرمانی از «قصه های درگوشی» در تئاتر شهر

فرهاد ناظرزاده کرمانی مدرس و پژوهشگر شناخته شده تئاتر کشورمان در افتتاحیه نمایش «قصه‌های درگوشی» این نمایش را اثری گویا و ارزشمند معرفی کرد که تماشاگر را دلزده، خسته و ملول نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر به نقل از امور رسانه ای پروژه، فرهاد ناظرزاده کرمانی، پژوهشگر، مدرس و نویسنده تئاتر، شب گذشته دوشنبه (دوم خردادماه) مهمان نخستین اجرای نمایش «قصه های در گوشی» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی حسین حیدری‌پور بود.

ناظرزاده کرمانی در افتتاحیه این اثر نمایشی گفت: «کارگردانی نمایش‌هایی چون «قصه‌های درگوشی» که رویدادها در آن بیشتر به صورت گفت‌وشنود نمودار می‌شود، سخت است.»

وی ادامه داد: «این نوع نمایشی رئالیسم روزانه‌ای است که به زندگی روزمره مردم می‌پردازد. تراژدی در این آثار زمانی آشکار می‌شود که زندگی این افراد به حد انفجار برسد. در واقع کمتر کسی متوجه می‌شود که در زندگی آن‌ها چه تراژدی نهفته است.»

این هنرمند افزود: «شخصیت اصلی نمایش خودش را با ورود به فضای مجازی و زندگی دیگران سرگرم می‌کند.»

ناظرزاده کرمانی با بیان اینکه «قصه‌های درگوشی» نمایشی گویا و ارزشمند است، گفت: «این نمایش توانسته بود؛ تماشاگران را تا انتهای کار برای تماشای اثر مشتاق کند و اندوهی که مثل یک جویبار تلخ در زندگی آدم‌ها بود را به تماشاگران منتقل کند، بدون اینکه تماشاگران را خسته، دلزده و ملول به خانه رهسپار کند.»

این هنرمند ادامه داد: «بازیگران نمایش با استعداد و خلاق هستند و شاهد بازی‌های خوبی از آن‌ها بودم. دکور نمایش نیز در عین سادگی گویا است و دورنمایه نمایش را در حد زیادی به تماشاگر انتقال می‌دهد.»

این پژوهشگر و مدرس تئاتر در پایان گفت: «از حسین حیدری‌پور کارگردان این اثر می‌خواهم تا سالی یکی دو اجرا به صورت رپرتواری روی صحنه ببرد و به خاطر داشته باشد که هنرمند تئاتر در حین کار و از تماشاگرانش خواهد آموخت. هرچقدر هنرمند کارش را ادامه بدهد و از تماشاگران به عنوان آموزشگر استفاده کند، کارش بهتر خواهد شد.»

مرجان آقا نوری و ایمان دبیری بازیگران «قصه‌های درگوشی» هستند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به تهیه کننده: علی اصغر ترکیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز: سید محمدجواد سیدی زاده، دستیار دوم کارگردان: علی علی همتی، طراح صحنه: سعید یزدانی، طراح لباس: مهرنوش بیاتی، طراح گریم: فرناز مرتضوی، طراح نور: رضا خضرایی، نورپرداز: میثم خانکی، افکتور و میکس: علی خاتمی، عکاس و گرافیست: فاطمه عرب، مدیر رسانه: نگار امیری، ساخت تیزر: محمدرضا رفعتی، مدیر صحنه: عارف احتشام، منشی صحنه: پارمیدا شایان، طراح پوستر: خورشید آزادی، مجریان گریم: فرناز مرتضوی و امیر قادری اشاره کرد.

«قصه های در گوشی» از شب گذشته (دوم خرداد) ساعت ۱۸:۴۵ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر است.




نظرات کاربران