در حال بارگذاری ...
در دیدار رئیس تئاتر شهر با رئیس کلانتری جامی مطرح شد ؛

برنامه های جدیدی برای پاکسازی محیط تئاتر شهر اجرا می شود
تلاش برای تبدیل قلب تئاتر پایتخت به یکی از مهم ترین نقطه های فرهنگی تهران

رئیس کلانتری ۱۲۹ جامی تهران عصر روز یکشنبه بیست و هشتم خرداد ماه ضمن بازدید از محیط پیرامونی تئاتر شهر با سید محمد جواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، سرهنگ سعید لشینی رئیس کلانتری 129 جامی تهران عصر روز دوشنبه بیست و نهم خرداد ماه ضمن بازدید از محیط پیرامونی محدوده چهارراه ولیعصر (عج) و تئاتر شهر با سید محمد جواد طاهری رئیس این مجموعه نیز دیدار و گفتگو کرد.

سید محمد جواد طاهری رئیس مجموعه تئاترشهر در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از ریاست و کارکنان کلانتری 129 جامی تهران که طی روزهای گذشته با جدیت بیشتر و چشمگیرتری مسائل و آسیب های موجود محیط پیرامونی تئاتر شهر را مورد نظر خود قرار داده اند، توضیح داد: همه می دانیم که شرایط فعلی محیط پیرامونی مجموعه تئاترشهر در چه وضعیت بحرانی و نگران کننده ای قرار دارد. موضوعی که علاوه بر بنده به عنوان رئیس تئاتر شهر که وظیفه پیگیری آن را به عهده دارم،  اکنون در عالی ترین سطح مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی مشغول رسیدگی است و امیدوارم با همکاری بسیار خوب و موثری که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری منطقه 11 ، نیروی انتظامی و سایر مجموعه های مرتبط آغاز شده بتوانیم هرچه زوتر شاهد اتفاقات مهمی در بهبود شرایط باشیم.

وی افزود: همه ما می دانیم که مشکلات پیرامونی مجموعه تئاترشهر اکنون روی چه محورها و موضوعاتی قرار دارد، کما اینکه در این زمینه مصاحبه ها و گفتگوها و اظهار نظرهای متفاوتی در رسانه ها منتشر شده که همگی آنها دربرگیرنده نکات مهمی برای حل بحران بسیار جدی محیط و حریم تئاتر شهر است. بنده به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تئاتر شهر از دوستان در وزارت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه 11 قدردانی می کنم که طی هفته های گذشته برای موضوع حریم تئاتر شهر نهایت همکاری را با ما داشتند و امیدوارم با این رویکرد وحدت بخشی که میان دستگاه های مختلف فرهنگی و شهری به وجود آمده ما هرچه زودتر شاهد پاکسازی محیط تئاتر شهر از آلودگی ها و شرایط نابسمانی باشیم که مدت هاست موجب ناراحتی شدید شهروندان، تماشاگران و هنرمندان برای رفت و آمد در این محوطه شده است.

رئیس تئاترشهر خاطرنشان کرد: من چندی پیش هم در جلسه با شهردار منطقه 11 تهران و سایر دوستانی که در حوزه مدیریت شهری مسئولیتی دارند، به این نکته تاکید داشتم که اگر می خواهیم در شهر تهران از یک «نقطه فرهنگی» مهم یاد کنیم، قطعا محدوده چهارراه ولیعصر به ویژه حریم تئاتر شهر یکی از مهم ترین نقاطی است که می تواند تبدیل به یک فضای کامل فرهنگی برای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی باشد. شرایطی که در سال های نه چندان دور وجود داشت اما در این سالها به دلایل مختلفی که بارها به آن اشاره داشته ، این کارکرد را از دست داده است. پس چه بهتر که اکنون با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری منطقه 11 و سایر مجموعه ها بتوانیم بار دیگر در احیای این نقطه فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرهنگ سعید لشینی رئیس کلانتری 129 جامی تهران هم در این نشست گفت: بنده و همکارانم در کلانتری جامی به آسیب ها و بحران های بسیار زیادی که پیرامون محدوده تئاتر شهر وجود دارد، واقفیم و می دانیم که این شرایط آسیب های زیادی به محدوده چهار راه ولیصر وارد ساخته است. بر همین اساس طی روزهای گذشته بنده علاوه بر جلسات متعددی که با دوستان در شهرداری پیرامون این موضوع برگزار کردم، تصمیم گرفتم تا با مدیریت مجموعه تئاتر شهر هم برای آگاهی از دغدغه های آنان صحبت هایی را انجام دهم.

وی ادامه داد: براساس تازه ترین تصمیماتی که اتخاذ شده، برنامه های جدیدی را برای پاکسازی و مزاحمت های متعدد پیرامون حریم تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر طراحی کردیم که به زودی اجرایی می شوند. به طور حتم وظیفه بنده و همکارانم ایجاد امنیت کامل برای رهگذران و افرادی است که رفت و آمد زیادی در محدوده چهار راه ولیعصر و حریم تئاتر شهر دارند.  ما نهایت تلاشمان را انجام می دهیم که طی روزهای آینده برای امن سازی محیط تئاتر شهر اقدامات جدیدی را انجام دهیم.

لشینی تصریح کرد: از باب موضوعاتی که رئیس مجموعه تئاتر شهر هم به آن اشاره کرد، این قول را می دهم که مجموعه کلانتری جامی کنار شما و دوستان در شهرداری منطقه 11 تهران است که بتوانیم هرچه زودتر نسبت به پاکسازی محیط تئاتر شهر اقدامات عملیاتی را انجام داده تا برای حفظ آرامش شهروندان ، هنرمندان و تماشاگران تئاتر کارهای موثرتری  صورت پذیرد.




نظرات کاربران