در حال بارگذاری ...
سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد؛

رضایت هنرمندان و شهروندان از رفع سد معبر در محوطه تئاتر شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از پایان بساط گستری و دستفروشی در اطراف حریم تئاتر شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، علیرضا نادعلی با حضور در گردهمایی اصحاب هنر به مناسبت پاکسازی محوطه تئاتر شهر از سد معبر، ضمن تأکید بر اینکه باید به بوستان‌های شهر تهران توجه ویژه ای شود تا خانواده‌ها بتوانند از بوستان‌های شهر تهران استفاده کنند، گفت: موضوع جمع آوری دستفروشان اطراف تئاتر شهر از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری تهران و خواسته هنرمندان خوب کشور بود که این اقدام طی  چند روز گذشته توسط شرکت شهربان و حریم بان با کمک شهرداری‌های منطقه ۱۱ و منطقه ۶ و ستاد ساماندهی مشاغل صورت گرفت.

به گفته وی، پیش از این در بخش‌های شمالی و غربی بوستان دانشجو و تئاتر شهر شاهد موارد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بودیم که با حضور دستفروشان بر میزان این آسیب‌ها اضافه شده بود و سال‌ها بود هم مردم و هم هنرمندان از این موضوع گلایه داشتند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از شهردار این درخواست را داشت که خوشبختانه طی این هفته و با سختی فراوان اما به خوبی انجام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ساماندهی دستفروشانی که در بوستان دانشجو مشغول به کار بودند، اظهار کرد: همکاران ما در شرکت ساماندهی مشاغل مجدانه این موضوع را دنبال می‌کنند که مکانی را به عنوان جایگزین در همان اطراف برای این افراد فراهم کنند تا این عزیزان به کسب و کارشان ادامه دهند.

نادعلی همچنین به موضوع آینده دستفروشان محوطه تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: این قشر زحمت کش برای ما عزیز هستند چرا که خرجی خانواده هایشان از این طریق تأمین می شود. از این رو باید فضایی برای دستفروشان ایجاد شود، اما در مجموع تأکید داریم حقوق عمومی مردم نسبت به اشخاص اولویت دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان این هست که در آینده دستفروشان به محوطه تئاتر شهر برگردند؟ افزود: به هیچ عنوان دیگر در این محوطه هنری شاهد بساط گری یا دستفروشی نخواهیم بود.

سید محمدجواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز با بیان اینکه حمایت شورای شهر تهران و ضابطان قضایی در پاکسازی محوطه تئاتر شهر ستودنی است، افزود: تئاتر شهر چندروزی است که نفس می کشد و امیدواریم این امر استمرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: از شهرداری می خواهم برای دستفروشان محلی را تعیین کند تا آنان بتوانند امرار معاش کنند.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، مدیر مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: شهرداری در اجرای طرح پاکسازی محوطه تئاتر شهر شجاعانه و جسورانه وارد عمل شد.




نظرات کاربران