در حال بارگذاری ...
گزارش روز سوم از اجراهای نمایشی ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»

روایتی از عاشورا و گریزی به حضور مار غاشیه در پرده نقل

در سومین روز از برگزاری ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، آنچه بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد، استقبال علاقه‌مندان و مردم از اجراهای نمایش‌های آیینی و مذهبی مانند دو روز نخست این برنامه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه تئاتر شهر و برنامه‌ریزی کانون نمایش‌های آیینی و سنتی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر است.

جمعه 30 تیرماه، باز هم سومین روز از برگزاری ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» با اجرای نوای عاشورایی توسط گروه «ساحل عاشوراییان» و با نواختن سنج و دمام در محوطه باز تئاتر شهر آغاز شد.

پس از پایان اجرای این نوای عاشورایی، نوبت به اجرای مجلس نقالی و پرده‌خوانی رسید.

پرده‌خوانی و نقالی شب سوم بر عهده رسول میرزاعلی بود که با نقلی از عاشورا و حماسه کربلا و گریزی به حضور مار غاشیه در پرده نقل، مجلس را به پایان رساند.

مجلس تعزیه‌خوانی مانند شب‌های پیشین با حضور کاظم نظری و شهرام کرمی و جمع کثیری از مردم و علاقه‌مندان مشتاق آغاز شد.

در این مجلس، روایت شهادت حضرت مسلم (ع) توسط ابوالفضل احمدی برای مخاطبان و علاقه‌مندان در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران هرشب از 28 تیر تا 6 مرداد در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.




نظرات کاربران