در حال بارگذاری ...
از روز هشتم و نهم ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» چه‌خبر؟

چشم‌های بارانی مخاطبان در محوطه تئاتر شهر

در روز هشتم و نهم ویژه‌برنامه محرمی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، چشم‌های خیس و اشک‌های روان در صورتشان میزان رضایتشان از این ویژه‌برنامه را نشان می‌داد.

به گزارش ایران تئاتر، اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز تئاتر شهر است.

از حضور افشین هاشمی تا استقبال مخاطبان

مخاطبان ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در هشتمین شب برگزاری، باز هم شنوای نوای عاشورایی و شاهد هنرنمایی گروه «ساحل عاشوراییان» در نواختن سنج و دمام و طنین پرقدرت و توأمان حماسه و اندوه در محوطه باز تئاتر شهر بودند.

بعد از پایان برنامه نوای عاشورایی، نوبت به اجرای مراسم تعزیه رسید که افشین هاشمی (کارگردان، بازیگر و نویسنده تئاتر و سینما) از جمله تماشاگران آن بود. 

در ادامه این ویژه برنامه که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان مواجه شده بود، مجلس تعزیه شب هشتم توسط گروه احمد عزیزی خوانده شد. این مجلس به شهادت حضرت علی اکبر (ع) پرداخت که چشم همگان را در محوطه تئاتر شهر بارانی کرد.

در پایان نیز، محمدرضا معجونی نقال توانمند و به‌نام، شروع به نقل حضرت علی اکبر (ع) کرد.

روز نهم؛ دمام زنی با چاووشی و شروه‌خوانی

در نهمین روز از ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» گروه دمام زنی «ساحل عاشوراییان» با چاووشی و شروه‌خوانی که یک آیین مذهبی بوشهری است، از مخاطبان و جمعیت حاضر در محوطه تئاتر شهر پذیرایی کردند.

در ادامه، مجلس شهادت حضرت ابوالفضل (ع) توسط احمد عزیزی و گروهش به اجرا درآمد و حاضران با دل‌هایی اندوهگین به تماشای این تعزیه نشسته بودند.

همچنین حسین ظاهری در میان استقبال مردم با نقلی از حبیب‌ابن مظاهر و خطبه حضرت زینب (س)، همگان را در بهت وقایع روز عاشورا فرو برد. 

ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»، از 28 تیر تا 6 مرداد در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه باز تئاتر شهر اجرا می‌شود.




نظرات کاربران