در حال بارگذاری ...
عبدالحی شماسی نویسنده نمایشنامه«تله وزیون»

این اثر را 20 سال پیش نوشتم اما با مسایل امروزی عجین است

عبدالحی شماسی نویسنده نمایشنامه «تله و زیون» در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی تئاتر شهر درباره متن این نمایش گفت: سخن گفتن از متن خودم برایم دشوار است و آنچه می‌خواسته‌ام بیان کنم در متن گفته شده است.

او با تاکید بر این که برای شناخت دقیق از سبک هنری و اندیشه یک نویسنده، کارگردان ملزم است همه متون او را مطالعه کند، افزود: همه متون هنگام نگارش به مثابه یک اثر هنری هستند و پس از انتخاب، به یک متن اجرایی بدل می‌شود. در این زمان، کارگردان باید ضمن تلاش برای حفظ سبک هنری نگارنده متن، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی را  در آن ایجاد  کند.

شماسی در ادامه گفت: گروه اجرایی نمایش «تله و زیون» به کارگردانی الهه پورجمشید، جوان و پر انرژی هستند و سال‌ها قبل، این نمایش را در کرمانشاه به صحنه برده بودند اما در اجرای اخیر، پورجمشید تصمیم گرفت، تفاوت‌هایی در این اجرا، نسبت به قبلی ایجاد کند و با به کارگرفتن خلاقیت، فضای جذاب‌تری را برای بیننده ایجاد کند.

او همچنین خاطر نشان کرد: من به عنوان نویسنده این نمایشنامه به الهه پورجمشید اعتماد کردم و از این موضوع رضایت دارم زیرا جنس اجرا متفاوت و اثرگذار است و امید دارم تا مورد توجه مخاطب هم واقع شود.

عبدالحی شماسی، نمایشنامه‌نویس معاصر که در کارنامه فعالیت‌هایش نگارش نمایشنامه‌هایی چون”صبر زرد”، ”حکایت شهر سنگی”، ”لوکوموتیوران” و... را دارد گفت: این اثر را 20 سال پیش نوشتم اما با برخی از مسائل و مشکلات انسان امروزی بسیار عجین است. کارگردان اثر با هنر خودش که به متن اضافه می‌کند، می تواند بیننده  را متأثر کند.  من پیشنهاد می‌کنم تا مخاطبان تئاتر، این نمایش را ببینند .

 

 

 

 




نظرات کاربران