در حال بارگذاری ...
به همت شهرداری منطقه 11 تهران و طرحی از مجموعه تئاترشهر؛

سکوی ضلع شمالی مجموعه تئاترشهر به محل اجرای نمایش آیینی تبدیل می‌شود

سکوی سمت ضلع شمالی پارک دانشجو با همت شهرداری منطقه ۱۱(ناحیه ۱) تهران و طرحی از معمارحریم مجموعه تئاترشهر، به محلی برای اجرای نمایش‌های آیینی تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، طرح تبدیل سکوی ضلع شمالی پارک دانشجو به محل اجرای نمایش آیینی با همکاری شهرداری منطقه و مجموعه تئاترشهر از روز شنبه 6 آبان ماه وارد فاز اجرایی شد.
محل اجرای نمایش‌های آئینی، به دلیل لزوم تناسب با طرح حریم مجموعه تئاترشهر که به تازگی به تأیید وزارت میراث فرهنگی رسیده است، توسط سروناز امتیازی، معمار طرح حریم، طراحی شده است.
طرح سن(صحنه) دایمی اجرای نمایش آیینی و ایرانی با الهام ازصحنه گرد «تکیه دولت» و با توجه به نیازهای امروزی طراحی شده است. براساس طرح پیشنهادی، صحنه نمایش، 280 درجه و مدوراست. یک پله مدور مرکزی، صحنه را به 4 اتاق زیر سن متصل می کند که برای گریم هنرمندان، رختکن و انبار مورد استفاده قرار خواهدگرفت.
همچنین صحنه نمایش به شکل نعل اسبی، دارای سه ردیف صندلی به ظرفیت 150 تا 200 برای تماشاگر در نظر گرفته شده است. کف صحنه نیز از جنس بتونی و همسان با مصالح ساختمان تئاترشهر خواهدبود.
در اطراف صندلی‌ها، میله‌هایی برای نصب سیستم صوتی و نور در نظر گرفته شده است که در فصل سرد، کابری دومی به عنوان پایه خیمه و سرپوش نیز خواهند داشت.
لازم به ذکر است شیوه اداره این سن(صحنه) دایمی برای اجرای نمایش آیینی، تعزیه، نقالی و ... طی امضای تفاهم نامه مشترکی میان شهرداری و مجموعه تئاترشهر، مشخص خواهدشد.




نظرات کاربران