در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره عروسکی افتتاح شد:

اجرای نمایش عروسکی بزرگسال «مامان»‌

نمایش عروسکی «مامان» (ویژه بزرگسالان) با حضور کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی، سید محمدجواد طاهری رییس مجموعه تئاترشهر و هادی حجازی‌فر، دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، در سالن سایه تئاتر شهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش عروسکی «مامان» به عنوان اولین اثر از آثار برگزیده نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک با حضور کاظم نظری؛ مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازی‌فر؛ دبیر نوزدهمین جشنواره عروسکی تهران و سید جواد طاهری؛ رئیس مجموعه تئاتر شهر، اجرای خود را در سالن سایه تئاتر شهر آغاز کرد.
نمایش «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی یکی از آثار برگزیده بخش بزرگسال جشنواره عروسکی تهران است که جوایز بهترین متن، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین ساخت عروسک و بهترین بازی‌دهندگی عروسک را از آن خود کرد.
الهام سلج محمودی نویسنده و کارگردان این اثر در توضیح نمایش خود، با بیان اینکه روابط درون خانواده یکی از مسائل و دغدغه‌های امروزی نسل بشر است گفت: انتخابِ محدوده مسئولیت افراد در قبال اعضای خانواده، مسئله‌ای ست که می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد و هنر نمایش، رسانه مناسبی است که می‌تواند افراد را به سمت اندیشه بهتر در این خصوص سوق دهد.
سلج محمودی که دانش آموخته نمایش عروسکی است، ضمن اشاره به این نکته که نمایش عروسکی «مامان» یک روایت غیر خطی دارد، گفت:‌  این نمایش با فرم عروسکی به صورت تلفیقی با استفاده از عروسک‌های کوچک و بزرگ به شیوه انتزاعی اما با زبانی ساده و با پرهیز از ابهام‌زایی به روایت داستان می پردازد.
 او با تاکید بر اینکه نمایش عروسکی «مامان» ویژه بزرگسالان است افزود: چندی است که کمتر شاهد اجرای نمایش‌های عروسکی هستیم و من تلاش کردم تا با انتخاب یک فرم ساده برای بیان قصه و با به کارگیری نور و تلاش بر مختصرگویی، موجب آشتی مخاطب بزرگسالان با نمایش عروسکی شوم.
بر اساس این گزارش مرجان نامورآزاد، رویا ناصری، علی باروتی، صبا قدیمی و معصومه آرواز، بازی دهندگان عروسک این نمایش هستند.


نمایش «مامان» هر شب(غیر از شنبه‌ها) ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران